Stellar Blade - główna bohaterka nazwana "zseksualizowaną lalką"

Francuski oddział serwisu IGN znalazł się w ogniu krytyki po publikacji artykułu, w którym krytycznie ocenił postać Eve z gry Stellar Blade, określając ją jako "zseksualizowaną lalkę stworzoną przez kogoś, kto nigdy nie widział kobiety".

Komentarz ten wywołał szeroką dyskusję w branży gier wideo i poza nią, ponieważ okazało się, że zarzuty nie mają mocnych podstaw. Główna bohaterka gry, jak się okazało, została stworzona na podstawie skanowania prawdziwej południowokoreańskiej modelki Shin Jae-eun.

Na autora artykułu, Bena Ossolę, spadła fala krytyki. Zarówno Hyung-Tae Kim, dyrektor w pracach nad Stellar Blade i prezes firmy wydającej grę Shift Up, jak i jego żona Jiyun Chae, są doświadczonymi twórcami, którzy mają za sobą bogatą historię w branży. Twierdzenia redaktora o "seksownym" projekcie postaci spotkały się z krytyką za brak rzetelności i ignorowanie dostępnych informacji.

Reklama

W odpowiedzi na krytykę francuski IGN początkowo modyfikował przekaz, próbując złagodzić ton krytyki. Próby te nie spotkały się jednak z pozytywnym przyjęciem. W obliczu rosnącej fali negatywnych reakcji redakcja zmieniła stanowisko, twierdząc, że jej pierwotny komentarz został źle zrozumiany zarówno przez francusko-, jak i anglojęzyczną publikę. Ponadto redakcja wspomniała o groźbach śmierci, które miałyby być przyczyną edycji kontrowersyjnego artykułu, jednak nie przedstawiono żadnych dowodów na poparcie tych twierdzeń.

Sytuacja  podkreśla ważną kwestię dotyczącą standardów dziennikarskich w branży gier wideo oraz wyzwania, przed którymi stoją redaktorzy i krytycy w dobie internetu. Dyskusja na temat reprezentacji postaci kobiecych w grach wideo jest ważna i potrzebna, ale musi być prowadzona z szacunkiem dla faktów i twórców gier.

Wydarzenie to wskazuje na wyzwania związane z komunikacją w przestrzeni publicznej, jak również na potrzebę odpowiedzialności i otwartości wobec krytyki. Branża gier wideo, podobnie jak media relacjonujące (nomen omen) rozgrywające się w niej wydarzenia, muszą dążyć do zachowania transparentności, jeśli chcą budować zdrowe środowisko dla wszystkich graczy i twórców.

Stellar Blade to dynamiczny RPG akcji, osadzony w postapokaliptycznym świecie. Jego twórcy czerpali inspiracje z takich tytułów jak God of War czy NieR Automata. W grze wcielamy się w Eve, wyszkoloną wojowniczkę, która zostaje wysłana na zniszczoną Ziemię, aby odeprzeć inwazję obcych istot zwanych NA:tives.

Stellar Blade oferuje efektowną mechanikę walki z wykorzystaniem miecza i innych broni, a także rozbudowany system rozwoju postaci. Podczas zabawy będziemy eksplorować rozległe, zniszczone miasta i pustkowia, walczyć z hordami potworów i odkrywać sekrety mrocznej przeszłości.

Premiera Stellar Blade odbędzie się 26 kwietnia 2024 roku, w wersji wyłącznie na konsolę PlayStation 5. Już teraz można zagrać w bezpłatne demo, dostępne w sklepie PlayStation Store.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Stellar Blade | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy