Steam: Zmiany na platformie w zakresie zniżek i promocji
Steam zmienia swoją politykę w zakresie sprzedaży. Najpopularniejsza platforma z grami ma w ten sposób ułatwić działalność wszystkim twórcom, a gracze otrzymają więcej szans i możliwości na wyłapanie wszelkich promocji i kupienie konkretnych produktów w cenach obniżonych.
Informacje o zmianie funkcjonującej, dobrze znanej do tej pory polityki można przeczytać na oficjalnym blogu platformy stworzonej przez Valve. Nowe przepisy mają wejść w życie wraz z dniem 28 marca bieżącego roku.
Dowiadujemy się między innymi, że czas między zakończeniem jednej, a rozpoczęciem drugiej zniżki skrócony został do 4 tygodni (28 dni). Ten czas oczekiwania ma odzwierciedlenie w przypadku wszystkich rodzajów promocji, pomijając największe eventy: wyprzedaż - letnią, jesienną, zimową oraz z okazji Chińskiego Nowego Roku.
Inne zasady, które wejdą w życie już pod koniec marca:
- Twórca gry może nałożyć zniżkę z okazji premiery swojego dzieła, ale po jej zakończeniu, kolejnych zniżek nie będzie można nałożyć przez 4 tygodnie
- Zniżek nie można nakładać w ciągu 28 dni od zakończenia ostatniej wyprzedaży (z wyjątkiem wyprzedaży sezonowych)
- Nie można obniżyć ceny produktu o więcej niż 90% i mniej niż 10%
- Niestandardowe zniżki muszą potrwać minimalnie jeden dzień, natomiast nie dłużej niż 2 tygodnie
Duże eventy wyprzedażowe zapowiedziane przez Steam na najbliższe miesiące:
- Steam Next Fest (21-28 luty): trwające do końca bieżącego miesiąca wydarzenie koncentruje się na grach, które czekają na swoją oficjalną premierę. Mamy tutaj do czynienia z produkcjami demonstracyjnymi
- Steam Next Fest: pojawi się jeszcze więcej gier, ale konkretne ramy czasowe nie są jeszcze znane. Wiadomo jednak, że event rozpocznie się najprawdopodobniej w czerwcu
- Steam Summer Sale (23 czerwca - 7 lipca): wydarzenie, na które czekają niemal wszyscy gracze. Letnia wyprzedaż Steam to cykliczny event, na którym przecenionych jest wiele ciekawych produkcji