Steam wprowadza restrykcje na swojej platformie. Dotkną wydawców gier
Steam zmienia politykę swojego działania. Od 1 września wydawcy gier będą musieli przestrzegać ściśle określonych reguł związanych z umieszczaniem obrazów i banerów promocyjnych do swoich gier.
Steam nadal pozostaje najpopularniejszą i prawdopodobnie najbardziej intuicyjną platformą z grami przeznaczonymi na PC, chociaż inne podmioty z branży nie śpią, o czym stale przekonujemy się obserwując chociażby konkurencyjny Epic Games z ich autorską polityką opierającą się na rozdawnictwie gier.
Platforma z grami, której właścicielem jest Valve, regularnie wprowadza do swojej usługi aktualizacje przyczyniające się do zwiększenia intuicyjności i bezpieczeństwa całego systemu. Najnowsza zmiana dotyka graficznych miniatur promujących daną grę.
Możliwość wzbudzenia u graczy poczucia dezorientacji skłoniło właścicieli platformy do wdrożenia ściśle określonych reguł. Te zaczną obowiązywać już od 1 września i właśnie od tego czasu wydawcy tytułów będą musieli iść na pewne kompromisy.
Pierwszą, nową zasadą będzie to, że miniatura ograniczona zostanie do grafiki, nazwy gry i oficjalnego podtytułu, jeśli takowy występuje. Nie będzie można na obrazku umieszczać: żadnych ocen (Steam’owych i zewnętrznych), nazw nagród lub ich symboli, opisów marketingowych dotyczących zniżek, tekstów lub obrazów promujących inny produkt oraz innych niepowiązanych tekstów.
O wszystkich zmianach dotyczących miniatur i grafik przeczytacie na oficjalnym blogu Steam.