Starfield otrzyma wsparcie technologii AMD FSR 3. Liczcie na więcej FPS-ów
Do Starfielda nadciągają rewolucyjne zmiany. Kosmiczny RPG z otwartym światem od Bethesdy Softworks otrzyma pełnoprawne i oficjalne wsparcie AMD FSR 3, czyli najnowszą wersję technologii upscalingu.
O Starfieldzie ponownie zrobiło się głośno w momencie, gdy XboxEra poinformował o szerokich planach Microsoftu. Gigant z Redmond najprawdopodobniej przygotowuje się do premiery tej hitowej gry na konsoli PlayStation 5. Przypomnijmy, że do tej pory Starfield dostępny był ekskluzywnie na konsolach od Xboxa, jak również na pecetach.
Ale to nie wszystko. W przyszłotygodniowej zapowiedzianej aktualizacji w Starfieldzie pojawi się wsparcie technologii AMD FSR 3. Pierwsze gry, jakie otrzymały wsparcie FSR w najnowszej wersji to Forspoken oraz Immortals of Aveum. Oprócz tego FidelityFX uświadczycie w Avatar Frontiers of Pandora i Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name.
W praktyce od nowej aktualizacji Starfielda użycie AMD FSR 3 powinno istotnie wpłynąć na zwiększenie liczby klatek na sekundę oraz poprawę jakości warstwy wizualnej, objawiającej się m.in. w lepszej szczegółowości obrazu. Użytkownicy Steama będą mogli wytestować nową technologię wcześniej za pośrednictwem Steam Beta.
Warto mieć na względzie fakt, że upscaling od AMD obsługiwane jest na kartach graficznych modeli Radeona RX 590 i nowszych. Producent rekomenduje jednak w tym przypadku serie przynajmniej Radeon RX 5000. Jeśli chodzi o urządzenia od NVIDII, to rekomendowane jest włączenie ten funkcji na kartach RTX 20xx i nowszych.
AMD FSR 3 w jeszcze większym stopniu niż starsza wersja technologii korzysta ze skalowania rozdzielczości obrazu, generowania klatek przy użyciu AMD Fluid Motion Frames 3 oraz wbudowanemu systemowi redukcji opóźnień. W kolejnych miesiącach upscaling w tej wersji ma zagościć także w innych grach m.in. w: Cyberpunku 2077, EVE Online, Frostpunku 2 czy w Black Myth: Wukong.