Stardew Valley - fan pokazał, jak gra wyglądałaby na Unreal Engine 5

Cechą rozpoznawczą Stardew Valley jest prosta, dwuwymiarowa - ale i przyjemna dla oka, trzeba przyznać - oprawa graficzna. Ale jeden z fanów pokazał, jak gra mogłaby wyglądać, gdyby powstała na bazie silnika Unreal Engine 5. Co prawda to tylko kilka sekund materiału, ale pozwala wyobrazić sobie, co by było, gdyby całość została zrealizowana na takim poziomie.

W skrócie:

  • Fan stworzył hiperrealistyczną wizualizację farmę w Stardew Valley na bazie Unreal Engine 5.
  • Gra, zyskała nowy wygląd, który wzbudził ciekawość graczy odnośnie do innych miejsc lokacji.
  • Autor filmu rozważa stworzenie kolejnych ujęć, w tym popularnych lokalizacji, takich jak plaża i sklep rybacki Willy’ego.

Jeden z fanów Stardew Valley, kryjący się pod pseudonimem stopfootage, postanowił sprawdzić, jak wyglądałaby gra, gdyby stworzono ją w oparciu o technologię Unreal Engine 5. Podzielił się wynikami swojej pracy z resztą społeczności. Krótkie wideo pokazuje, jak mogłaby wyglądać farma gracza w hiperrealistycznej grafice. Chociaż to tylko parę sekund, to wystarczyło, aby rozbudzić wyobraźnię i wywołać zachwyt wśród graczy.

Reklama

[MATERIAŁ DOSTĘPNY TUTAJ]

Stopfootage udostępnił krótki film, w którym farma gracza została przedstawiona w Unreal Engine 5. Wideo zostało nakręcone tak, by wyglądało jak nagranie z telefonu komórkowego. Z perspektywy pierszoosobowej pokazuje dom farmera oraz mały plon roślin otoczonych przez wysokie drzewa. Oświetlenie, cienie i odbicia wody wyglądają szczególnie imponująco dzięki możliwościom nowego silnika graficznego.

Społeczność graczy była pod wrażeniem tego, co zobaczyła. Wielu fanów napisało, że chciałoby zobaczyć więcej charakterystycznych miejsc ze Stardew Valley w takiej samej, realistycznej grafice. Stopfootage zapowiedział, że rozważy stworzenie kolejnych ujęć, w tym popularnych lokalizacji, takich jak plaża i sklep rybacki Willy’ego. Niektórzy komentatorzy zwrócili uwagę na podobieństwo stylu wizualnego do The Forest. Artysta potwierdził, że była to jedna z inspiracji.

Choć mało prawdopodobne, by Stardew Valley kiedykolwiek porzuciło swoją pikselową grafikę, fani zawsze z ciekawością przyglądają się temu, jak wyglądałaby gra, gdyby stworzono ją na bazie nowoczesnych rozwiązań. W przeszłości wielu z nich tworzyło trójwymiarowe modele - zarówno cyfrowe, jak i fizyczne - przedstawiające elementy świata gry, takie jak dom farmera czy Wieżę Czarodzieja.

Stardew Valley ukazało się w 2016 roku i odniosło ogromny sukces komercyjny. Sprzedało się w ponad 30 milionach egzemplarzy na wszystkich platformach. To czyni go jedną z najlepiej sprzedających się gier niezależnych wszech czasów, dorównującą takim przebojom, jak Diablo 3 czy Call of Duty: Modern Warfare.

Największą popularnością cieszy się wersja na PC, która rozeszła się w ponad 13 milionach kopii. Dostępna jest również edycja na konsole (PlayStation 4, Xbox One, Switch) oraz urządzenia mobilne (Android, iOS).

Stardew Valley otrzymało wiele nagród, w tym nagrodę Golden Joystick Award dla najlepszej gry niezależnej w 2016 roku oraz nagrodę BAFTA Games Award dla najlepszej gry symulacyjnej i strategicznej w 2017 roku.

Co w tym wszystkim najciekawsze, Stardew Valley zostało stworzone przez jedną osobę, Erica Barone'a, znanego również pod pseudonimem ConcernedApe. Mężczyzna pracował nad grą samodzielnie przez cztery lata, poświęcając temu zajęciu średnio 10 godzin dziennie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Stardew Valley | Unreal Engine 5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy