Sony przejmuje rynek mobilny
Kolejny gamingowy gigant zainteresował się rynkiem mobilnym. Sony ma rozpocząć niedługo swoją ofensywę i inwestować coraz więcej pieniędzy w gry na smartfonach.
Rynek mobilny robi się ostatnio coraz ciekawszy. Ostatnio najgłośniej mówi się przede wszystkim o Activision. Najpierw wynikało to oczywiście z Diablo Immortal, którego zapowiedź nie zachwyciła wyczekujących czwórki fanów Blizzarda. Ostatnio z kolei Activision zaprezentowało kolejną produkcję, tym razem w świecie Warcrafta.
Zanim Warcraft Arclight Rumble ujrzy światło dzienne, na początku czerwca swoje pięć minut dostanie Diablo Immortal. Gra zadebiutuje również na PC, ale oryginalnie była tworzona z myślą o rynku mobilnym. Dobry odbiór tej produkcji mógłby zapewnić nieco więcej ekscytacji wokół kolejnych mobilnych premier Blizzarda.
Zmagania Activision z rynkiem mobilnym zachęciły najwyraźniej Sony. Podczas ostatniego raportu finansowego znaczna część sekcji "Game and Network Services" dotyczyła gier mobilnych. W roku 2025 aż 20% produkcji działu gamingowego może dotyczyć właśnie grania na smartfonach.
Sony przez kilka kolejnych lat planuje realizować różne strategie. Jakość gier ma wciąż odgrywać największe znaczenie, podobnie jak to jest w przypadku tytułów ekskluzywnych dla PlayStation.
Podczas spotkania wspominano jednak również o współpracy z różnymi mobilnymi deweloperami oraz o grze cross-platform. Może więc okazać się, że niektóre planowane przez Sony gry live service staną się częścią rynku mobilnego.