Sony daje 5 dni darmowego PS Plus. To wynik awarii PlayStation Network
Wczorajsza awaria PlayStation Network mocno wstrząsnęła niemal całą branżą gier wideo. Trwające blisko dobę problemy Sony chce zrekompensować gratyfikacją w postaci 5 dni darmowego dostępu do usługi PlayStation Plus. Oczywiście dotyczy to bieżących abonentów usługi.
Awaria PlayStation Network rozpoczęła się chwilę po północy w sobotę 8 lutego. Z początku wydawało się, że jest to drobna usterka. Szybko okazało się jednak, że mamy do czynienia z czymś większym niż tylko drobnym problemem. Upływały kolejne godziny, a PS Network nadal nie wracało do żywych.
Dobitnie było to widać m.in. w serwisie DownDetector, gdzie gracze masowo zgłaszali problemy nie tylko z usługą Sony, ale także z poszczególnymi grami, myśląc, że to chodzi o problem z konkretnymi produkcjami gamingowymi.
W istocie rzeczy awaria PlayStation Network okazała się brzemienna w skutkach. Problemy dotyczyły m.in. rozgrywki sieciowej, funkcji zarządzania kontami, sklepu PlayStation Store czy też platformy PlayStation Direct. Mowa o kłopotach występujących zarówno na PlayStation 5, jak i starszych systemach (PS3, Vita czy PS4).
Awaria trwała blisko 20 godzin. Wielu graczy przez ten czas zdążyło stracić cierpliwość, co dobitnie mogliśmy uświadczyć w mediach społecznościowych Sony i w serwisach typu Reddit czy X (ex-Twitter). Zwłaszcza, że komunikaty ze strony japońskich producentów były raczej lakoniczne.
Usługa PlayStation Network powróciła do życia. Sony napisało, że problemy były wynikiem kwestii operacyjnych. Zadeklarowano również, że wszyscy subskrybenci abonamentu PlayStation Plus otrzymają gratyfikację w postaci dodatkowych pięciu dni dostępu do PS Plusa.
Społeczność PlayStation mocno się podzieliła. Część graczy uważa, że pięć dni dodatkowego dostępu do usługi to nic przy nie działającej prawie dobę w okresie weekendowym usługi i braku transparentności ze strony Sony.