Tajemnicza awaria PlayStation Network. Sony milczy w sprawie przyczyny

PlayStation Network powróciło do działania po niemal 24-godzinnej awarii, ale wciąż nie wiemy, co było jej przyczyną. Sony nie podało żadnych szczegółów na temat usterki, a jedynie zaoferowało abonentom PlayStation Plus pięć dodatkowych dni subskrypcji jako rekompensatę (co prawda, to miły gest).

W skrócie:

  • PSN było niedostępne przez prawie 24 godziny. Niemożliwy był dostęp do wszystkich funkcji sieciowych.
  • Sony nie ujawniło przyczyny awarii. Podało jedynie, że był to "problem operacyjny".
  • Abonenci PlayStation Plus otrzymają pięć dodatkowych dni subskrypcji jako rekompensatę.

PSN nieczynne przez niemal dobę

PlayStation Network przestało działać 9 lutego około godziny 1:00 w nocy czasu polskiego. Problemy dotknęły wszystkich usług sieciowych, w tym zarządzania kontami, zabawy online, sklepu PlayStation Store oraz platformy PlayStation Direct. Awarie objęły nie tylko PlayStation 5 i PlayStation 4, ale także starsze systemy - PlayStation 3 i PS Vita.Początkowo Sony poinformowało jedynie, że "jest świadome problemów" i "pracuje nad ich rozwiązaniem". Przez kilkanaście godzin brakowało jakichkolwiek aktualizacji.

Reklama

Dopiero po niemal 24 godzinach, około godziny 1:00 w nocy 10 lutego czasu polskiego, PlayStation Network zaczęło stopniowo wracać do działania. Sony ogłosiło, że usługa została przywrócona, ale nie podało żadnych wyjaśnień dotyczących przyczyny awarii.

Sony nie zdradza szczegółów

Po przywróceniu PSN Sony ograniczyło się do krótkiego komunikatu, informując, że problemy były wynikiem "kwestii operacyjnej". Nie podano, co dokładnie wywołało awarię - czy była to usterka techniczna, cyberatak, czy inna nieprzewidziana sytuacja.Brak oficjalnych wyjaśnień sprawił, że gracze zaczęli spekulować na temat możliwych przyczyn. Niektórzy podejrzewają problemy z infrastrukturą serwerową, inni wskazują na możliwość ataku DDoS lub błędu w systemie PlayStation Network. Sony jednak konsekwentnie milczy, a to, rzecz jasna, rodzi jeszcze więcej pytań.

Pięć dni PlayStation Plus w ramach rekompensaty

Sony ogłosiło, że abonenci PlayStation Plus otrzymają pięć dodatkowych dni subskrypcji jako rekompensatę za długi przestój. Jest to standardowa praktyka firmy w przypadku większych awarii, ale dla wielu graczy nie jest to wystarczająca odpowiedź na niemal dobę braku dostępu do sieci.

Brak transparentności ze strony Sony pozostawia wiele wątpliwości. Dlaczego awaria trwała tak długo? Co było jej przyczyną? Gracze mogą się tylko domyślać, czy był to incydent techniczny, czy może coś poważniejszego, jak masowy atak hakerski.

Czy wiesz, że...

PlayStation Network zaliczyło jedną z największych awarii w historii w 2011 roku, kiedy usługa była niedostępna przez 23 dni po cyberataku, który doprowadził do wycieku danych milionów użytkowników.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: playstation network | Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy