Skyblivion: mod do Elder Scrolls nie ukaże się przed 2025 rokiem

Za każdym razem, gdy zespół stojący za Skyblivion, fanowskim remakiem The Elder Scrolls 4: Oblivion, wydaje nową aktualizację, graczy zaskakuje skala zmian.

Tym razem Skyblivion zamierza zrobić z ruinami Ayleidów w Cyrodiil i interfejsem użytkownika Skyrima rzeczy, które wieloletniego fana Obliviona mogą przyprawić o zawrót głowy. To, co niezmiennie robi na fanach Obliviona wrażenie, to sposób, w jaki mod radzi sobie z jedną z największych słabości oryginalnej gry - jej powtarzalnymi środowiskami - zachowując jednocześnie tajemniczy klimat, który po 18 latach wciąż działa. Nowy dziennik aktualizacji, zaprezentowany przez twórców Skybliviona prezentuje, w jaki sposób zespół nadal pracuje nad tego typu zmianami w świecie gry, a konkretnie w jesiennym regionie Wielkiego Lasu. Ale prawdziwa skala zmian pojawia się dopiero gdy zejdziemy pod ziemię.

Reklama

Inne lochy, inne krainy

Ruiny Ayleid to charakterystyczne labirynty z białego marmuru, które rozsiane są po prowincji Cyrodiil i kiedy gracze myślą o lochach Obliviona, prawdopodobnie to właśnie one przychodzą im na myśl jako pierwsze. Ich szaro-zielona poświata i niesamowita muzyka wciąż kołaczą się wielu graczom w głowach, ale jeśli widziało się jeden, widziało się tak naprawdę je wszystkie. Aby zniwelować to wrażenie i sprawić, że lochy znów będą ekscytujące, Skyblivion zróżnicuje je w zależności od regionu - w lochach Wielkiego Lasu pojawią się pnącza czerwonego bluszczu, a w ruinach West Weald będzie to powódź piasku.

Zmiany UI

Zespół Skyblivion pracuje również nad zmianami dla interfejsu użytkownika - menu znacznie ewoluowało od czasu ich pierwszej prezentacji. Zamiast typowo skyrimowego imitowania wyglądu Obliviona, nowy UI to prawdziwe połączenie obu. Dla prawdziwych fanów Elder Scrolls, Skyblivion czerpie również z niestandardowego menu klas Morrowinda, wraz z możliwością wpisywania własnego tekstu dla swoich kreacji.

Inne poprawki i usprawnienia Skybliviona

Skyblivion przywraca także motywujące wiadomości o awansie, znane z Obliviona i Morrowinda, wraz z niestandardowymi wiadomościami opartymi na rasie i wybranej specjalizacji klasy (skradanie się, wojownik lub mag): "Zdajesz sobie sprawę, że przez całe życie płynąłeś jak we śnie. Nagle, w obliczu prób ostatnich kilku dni, ożyłeś".

Premiera za rok?

Widać, że skala wysiłku włożonego przez zespół pracujący nad modem nadal zadziwia, a przewidywana premiera Skyblivion w 2025 roku (co daje łącznie aż 9 lat pracy nad projektem) brzmi o wiele bardziej realistycznie, biorąc pod uwagę aż taką dbałość o szczegóły. Postępy w pracach nad Skyblivion można śledzić między innymi na kanale YouTube szefa projektu, Rebelzize'a, a jeśli macie odpowiednie doświadczenie, które chcielibyście wykorzystać w pracy w słusznej sprawie - możecie zgłosić się poprzez dedykowaną stronę Skyblivion.com. Aktualnie twórcy informują, że szukają osób odpowiedzialnych za tworzenie modeli 3D.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: The Elder Scrolls | Skyrim
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy