Shadow of the Tomb Raider zaoferuje trzy niezależne poziomy trudności

​Zmienianie poziomu trudności to obecnie standard w większości gier. Łatwy, normalny trudny - nic ciekawego! Shadow of the Tomb Raider idzie więc o krok dalej i pozwoli zmodyfikować wyzwanie niezależnie dla trzech elementów: walki, eksploracji i zagadek.

Dla przykładu, jeśli jesteśmy graczem, który lubi zwiedzać jaskinie i zapomniane świątynie, lecz nie jest zbyt wielkim fanem walki z ludzkimi przeciwnikami, nic nie stanie na przeszkodzie, by odpowiednio dostosować ustawienia pod własne gusta.

Twórcy opisali dokładnie, czym różnią się poszczególne opcje trudności, zaczynając od walki. I tak poziom łatwy to pomoc w celowaniu, mnóstwo amunicji w okolicy, słabsi przeciwnicy, mniejsze obrażenia oraz podświetlanie sylwetek wrogów.

Trudna walka to już brak podobnych ułatwień, a także więcej punktów zdrowia dla oponentów, rzadka amunicja, czy brak regeneracji zdrowia podczas bitew. Jest też jeden poziom powyżej, określony jako "Śmiertelna Obsesja". Ta opcja wyłącza wskaźnik wykrycia Lary, co komplikuje skradanie.

Reklama

Jeśli mowa o eksploracji, to najważniejszą różnicą pomiędzy poszczególnymi poziomami trudności będzie widoczność krawędzi i ścian, na które może wspominać się nasz bohaterka. Najłatwiejsza opcja to wyraźna, biała farba na takich powierzchniach.

Taki marker zmniejsza się wraz ze zwiększaniem poziomu trudności, by całkowicie zniknąć na trudnym ustawieniu. Do tego coraz krótszy czas na wciśnięcie przycisku, gdy Lara zawiśnie na krawędzi jedną ręką i będzie starała się wspiąć.

Eksploracja w trybie "Śmiertelnej Obsesji" wprowadza pewną kluczową zmianę - po wybraniu tej opcji grę zapiszemy wyłącznie w rozsianych po mapie obozowiskach. Prawie jak Dark Souls.

Ostatnie ustawienie to zagadki. Tutaj główną zmienną jest podświetlanie obiektów, z którymi Lara może wejść w interakcję. Na najłatwiejszym poziomie widzimy nie tylko te elementy, ale także kolejność, w jakiej należy z nich korzystać.

Na najwyższym poziomie takie podpowiedzi oczywiście znikają, a nasza bohaterka ma także krótszy limit w przypadku zagadek ograniczonych czasowo, jak na przykład zamykające się wrota czy spadające z sufitu kraty.

Poza tymi trzema ustawieniami, niezależnie włączymy lub wyłączymy także samo podświetlanie. Nawet na trudnym poziomie skorzystamy więc z zaznaczania celów misji i interaktywnych obiektów. Te możliwości nie będą dostępne wyłącznie w trybie "Śmiertelnej Obsesji". Shadow of the Tomb Raider debiutuje 14 września na PC, PS4 i Xbox One.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy