Sea of Thieves zaoferuje graczom z PlayStation ekskluzywną zawartość
Choć Sea of Thieves jest grą stworzoną przez studio zrzeszone pod skrzydłami Xboxa, Rare zaoferuje graczom z PlayStation 5 dwa różne zestawy ekskluzywnych przedmiotów kosmetycznych.
To prawdziwa rewolucja Xboxa, ponieważ coraz częściej gry stworzone przez studia własne “zielonych" przełamują wyłączność platformy i pojawiają się na systemach PlayStation oraz Nintendo. Popularny symulator pirata, Sea of Thieves został niedawno zapowiedziany jako jedna z czterech gier, dostępnych do niedawna na wyłączność na konsolach Xbox, które teraz pojawiają się na PlayStation, a jakby tego było mało, Microsoft zapewnia dodatkowe drobne zachęty dla graczy z PS5. Okazuje się, że niektóre z przedmiotów i dodatków kosmetycznych dla Sea of Thieves będą ekskluzywne dla... PS5 - nie można będzie ich zdobyć na oryginalnej wersji Sea of Thieves na Xbox.
Gracze z PS5 mogą otrzymać dwa zestawy ekskluzywnych elementów kosmetycznych do gry, ale aby je zdobyć, będą musieli zamówić grę w przedsprzedaży i wziąć udział w testach beta. Pierwszym z dodatków jest pakiet kosmetyczny Ruby Viper, który można otrzymać od razu po złożeniu zamówienia w przedsprzedaży. Drugim jest zestaw Dauntless Adventurer (żagiel i tytuł), który można zdobyć, biorąc udział w zamkniętej wersji beta - ta jest również odblokowywana po złożeniu zamówienia w przedsprzedaży.
Oferowanie ekskluzywnych przedmiotów użytkownikom PlayStation w pierwszej niegdyś ekskluzywnej grze Xboxa na pewno jest nieco kontrowersyjne. Przedmioty te są co prawda niewielkimi dodatkami, które gracze PS5 mogą uzyskać dzięki przedpremierowemu zakupowi i pomocy w testowaniu gry, ale jak to mawiał klasyk - chodzi o zasady.
Jest to też doskonały przykład wybranej wyłączności dla konkretnych przypadków, o której wspominał Phil Spencer podczas procesu Federalnej Komisji Handlu przeciwko Microsoft gdy ten ostatni starał się o przejęcie Activision. W postępowaniu federalnym słyszeliśmy jak były wiceprezes ds. marketingu Bethesdy, Pete Hines, omawiał korzyści i zalety wyłączności, przynajmniej jeśli chodzi o pełne gry.
W innym momencie przesłuchania omawiano umowy Sony na wyłączność dla gier zewnętrznych twórców, a Xbox określił Sony jako wrogiego i agresywnego konkurenta z racji tych umów. Dyrektor generalny Microsoftu, Satya Nadella, również zeznawał w tym procesie, mówiąc, że wyeliminowałby wszelką wyłączność na gry, gdyby to od niego zależało.