Sea of Thieves w wersji na PlayStation 5 będzie zawierało wyjątkową nowość
Kiedy w przyszłym miesiącu Sea of Thieves zadebiutuje na PlayStation 5, trafi tam od razu z pewną nową funkcją. Dotyczy ona sterowania.
Gra, która pojawia się na nowej konsoli Sony, powinna - przynajmniej w teorii - korzystać z funkcji kontrolera DualSense. Nie inaczej będzie w przypadku Sea of Thieves, co już zostało potwierdzone przez przedstawicieli studia Rare. Haptyka oraz adaptacyjne spusty będą wykorzystywane w co najmniej kilku mechanikach gry. Mike Chapman z Rare powiedział, że różne obiekty w grze będą łatwo rozpoznawalne właśnie dzięki wykorzystaniu haptyki.
Co prawda nie sprecyzowano jakie dokładnie akcje skorzystają z unikalnych funkcji DualSense’a. Prawdopodobnie prace nad nimi jeszcze trwają, ale można wysnuć wnioski na temat co najmniej kilku kandydatów - na przykład podnoszenie żagli czy kotwicy, zatykanie dziur w kadłubie czy po prostu walkę z użyciem dział i broni białej. Sea of Thieves zawsze było grą, którą się bardzo “czuło", immersja była jej mocnym punktem, w czym pomagała perspektywa z pierwszej osoby, więc funkcje DualSense’a pasują tutaj jak ulał.
Wspomniana wypowiedź Mike’a Chapmana pochodzi z wywiadu, w którym Mike koncentruje się na nadchodzącej premierze na PlayStation 5 i zapowiada czego mogą się spodziewać gracze. Będą to między innymi nowe typy broni, dostępne na starcie rozgrywki. Jest to pierwszy raz od debiutu gry w 2018 roku, kiedy w Sea of Thieves pojawi się nowa broń.
Sea of Thieves pojawi się na PS5 30 kwietnia, wyłącznie w dystrybucji cyfrowej. Oczywiście od jej momentu, każda wersja gry będzie otrzymywać te same aktualizacje, poza tym gracze korzystający z PS5 będą mogli brać udział w rozgrywce cross-platformowej.