Rockstar przeprasza za problemy Red Dead Redemption 2 na PC
Wielu świeżo upieczonych posiadaczy Red Dead Redemption 2 w wersji PC zaraz po debiucie konwersji zostało zaskoczonych przez rozmaite błędy uniemożliwiające nie tylko poprawne granie, ale niekiedy nawet włączenie produkcji. Rockstar wydał łatkę, a teraz przeprasza i obiecuje kolejne.
Red Dead Redemption 2 po miesiącach spekulacji trafiło na PC. Niestety, gra zadebiutowała z masą różnych błędów, a w przypadku aplikacji Rockstar Launcher w trakcie uruchamiania gry pojawiał się komunikat informujący o nieoczekiwanym zakończeniu działania przez program.
Jeśli komuś udało się już włączyć tytuł, to nie oznaczało jeszcze, że mógł na kolejne godziny wsiąknąć w świat Dzikiego Zachodu, ponieważ następny komunikat o błędzie mógł wyświetlić się przy intro. Tam Red Dead Redemption 2 potrafiło się zawiesić lub całkowicie wyrzucić gracza do pulpitu.
W sytuacji, gdy ktoś przebrnął przez te dwie "próby", nadal nie miał pewności, czy nic nieoczekiwanego go nie spotka. Wymagania sprzętowe są bowiem bardzo wysokie, a nawet najmocniejsze urządzenia mają często problemy z nieprzyjemnym zacinaniem.
Rockstar błyskawicznie wystosował łatkę, która rozwiązywała część problemów z samym uruchamianiem produkcji przez Rockstar Launcher. To pomogło sporej liczbie graczy, lecz pozostaje grupa, która może grę uruchomić bez problemu, ale ma kłopoty z płynnym jej działaniem.
Teraz studio Rockstar wystosowało oficjalne przeprosiny za zaistniałą sytuację, jednocześnie z publikacją kolejnej łatki, która powinna wydatnie poprawić wrażenia. Jest też prezent w postaci darmowego poncho, które założymy na naszą postać w sieciowym trybie Red Dead Online.
Firma obwinia "nieprzewidziane problemy ze specyficznym połączeniem sterowników graficznych Nvidii, kart graficznych Nvidii i określonych procesorów" - czytamy na oficjalnej stronie. Dzisiejsza łatka nie rozwiąże wszystkich tych kłopotów, ale trwają wspólne prace z firmą Nvidia, by zmienić ten stan rzeczy.