Rewolucja w świecie kontrolerów: Nadchodzi połączenie padów PlayStation i Xboxa
Backbone, niezależny producent kontrolerów, znany ze swoich innowacyjnych rozwiązań, pracuje nad nowym akcesorium, które może zrewolucjonizować rynek gier mobilnych. Nowy patent firmy sugeruje, że będzie to kontrolerem do urządzeń przenośnych, który poza smartfonami i tabletami będzie także kompatybilny z systemami PlayStation oraz Xbox.
Backbone zdobyło popularność dzięki serii kontrolerów-statywów Backbone One, które umożliwiają użytkownikom smartfonów zamienić swoje mobilne urządzenia w konsole do gier z prawdziwego zdarzenia. W 2022 roku amerykańska firma wprowadziła na rynek kontroler do PlayStation 5, pozwalając graczom cieszyć się takimi tytułami jak m.in.: Horizon Forbidden West, Gran Turismo 7 czy Diablo Immortal na swoich iPhone'ach za pośrednictwem usługi PlayStation Remote Play. Rok później, ponownie we współpracy z Sony, firma rozszerzyła swoją ofertę o kontroler kompatybilny także z urządzeniami wyposażonymi w system Android.
Jednak Backbone nie ogranicza się do jednej platformy. Już w 2021 roku nawiązali współpracę z Microsoftem, tworząc kontroler Backbone One dla Xboxa, który był ciekawą opcją do obsługi usługi Xbox Cloud Gaming oraz innych umożliwiających strumieniowe przesyłanie gier (np. GeForce Now) na urządzeniach z systemem iOS.
Z opisu najnowszego wniosku patentowego Backbone można dowiedzieć się o prototypie kontrolera, który będzie mógł współpracować zarówno z systemem PlayStation, jak i Xboxem, a to wszystko dzięki modyfikowalnym przyciskom. Przyciski te, wyposażone w różne źródła podświetleń, będą w stanie zmieniać oznaczenia do nich przypisane w zależności od konsoli lub usługi strumieniowej, z której korzystał będzie gracz w danym momencie.
Brzmi jak prawdziwy kombajn wśród akcesoriów dla graczy, ale tak poważnie, to rozwiązanie może znacząco ujednolicić i uprościć produkcję, a także dystrybucję kontrolerów, umożliwiając oferowanie jednego modelu, który działałby z różnymi systemami.
Jeśli firmie Backbone uda się zrealizować ten innowacyjny projekt, może to oznaczać koniec ery kontrolerów dedykowanych jednej konsoli. Gracze będą mogli swobodnie korzystać z jednego akcesorium, niezależnie od platformy, na której aktualnie będą grać (PlayStation, Xbox, czy PC).
Patent ten otwiera oczywiście znacznie więcej możliwości, także dla innych producentów, którzy mogliby zastosować dynamiczne przyciski w swoich kontrolerach, dostosowując je do różnych potrzeb i preferencji graczy.
Choć patent został już złożony, to do realizacji projektu jeszcze daleka droga, która wciąż stoi pod znakiem zapytania. Jeśli jednak uda się wprowadzić ten kontroler do komercyjnej produkcji, Backbone może stać się prawdziwym pionierem w dziedzinie uniwersalnych urządzeń peryferyjnych, oferując graczom wygodę i uniwersalność, jakiej do tej pory nie było.
Czy ten śmiały krok się powiedzie? Biorąc pod uwagę poprzednie realizacje - Backbone jest firmą, która nie boi się myśleć nieszablonowo i wprowadzać nowatorskich rozwiązań, trzymamy kciuki za sukces. Zresztą będziemy z niecierpliwością śledzić rozwój sytuacji, czekając na możliwość posiadania jednego kontrolera do wszystkich swoich ulubionych gier.