Przyszłość animacji: Wykorzystanie VR, AR oraz AI w branży gier

Nowe technologie VR, AR i AI odgrywają kluczową rolę w modernizacji procesów produkcji animacji i zwiastunów do gier. W rozmowie z Mattem Tokarzem, Head of CG w Platige Image, dowiadujemy się, jak w innowacyjnej polskiej firmie wykorzystuje się technologiczne nowinki do tworzenia bardziej immersyjnych i interaktywnych doświadczeń dla widzów. Dowiedz się, jakie korzyści płyną z zastosowania nowoczesnych technologii i jakie wyzwania stoją przed ich implementacją w produkcjach multimedialnych.

Artur Dąbrowski, Interia: Jakie technologie VR, AR, czy AI są obecnie wykorzystywane w produkcji animacji i zwiastunów do gier?

Matt Tokarz, Head of CG w Platige Image: W produkcji animacji i zwiastunów do gier coraz częściej wykorzystuje się zaawansowane technologie VR (Virtual Reality) oraz AI (Artificial Intelligence). Technologie VR są wykorzystywane w procesie tzw. scoutingu lokacji i podczas sesji Motion Capture. AI, z kolei, jest używane do automatyzacji procesów animacji, generowania realistycznych ruchów postaci, symulacji tłumów, a także poprawy jakości grafiki poprzez techniki takie jak deep learning i machine learning. 

Reklama

W jaki sposób technologie te zmieniają sposób, w jaki animacje są tworzone i odbierane przez widzów / graczy?

- Technologia VR wspomaga proces produkcji przede wszystkim w trakcie wirtualnej eksploracji lokacji. Pozwala reżyserowi dosłownie wejść w scenę i tak, jak na planie filmowym, wybrać miejsce w którym zostanie osadzona akcja i kąt kamery z którego będzie filmowana. W odbiorze VR pozwala w głębsze zanurzenie się w prezentowanym świecie, ale produkcji, które wykorzystują tą technologię, jest niezwykle mało, a wręcz brak. Wiąże się to z relatywnie niskim nasyceniem rynku urządzeniami umożliwiającymi odbiór tego typu materiałów. 

AI przyspiesza proces produkcji, automatyzując rutynowe zadania i umożliwiając bardziej złożone animacje w krótszym czasie. Pozwala także skrócić czas renderingu, wykorzystując zaawansowane algorytmy do odszumiania. Dla widzów i graczy oznacza to bardziej realistyczne i interaktywne doświadczenia.

Czy możecie podać przykłady gier lub animacji, które wykorzystują VR, AR, lub AI w innowacyjny i/lub wyjątkowo efektowny sposób?

- Przykładami innowacyjnych zastosowań VR są gry takie jak "Half-Life: Alyx" i "Beat Saber", które wykorzystują VR do stworzenia unikalnych doświadczeń rozgrywki. "Pokémon Go" jest przykładem gry AR, która zyskała ogromną popularność dzięki wykorzystaniu technologii rozszerzonej rzeczywistości. Jeśli chodzi o AI, "The Last of Us Part II" korzysta z zaawansowanych algorytmów AI do tworzenia realistycznych interakcji postaci oraz dynamicznych środowisk.

Jakie są największe wyzwania związane z implementacją tych nowych technologii?

- Największe wyzwania związane z implementacją VR, AR i AI w produkcji animacji i gier to przede wszystkim potrzeba zaawansowanego sprzętu, a także problemy z optymalizacją i kompatybilnością technologii. VR i AR wymagają potężnego sprzętu komputerowego oraz specjalistycznych zestawów do rzeczywistości wirtualnej/rozszerzonej. AI, z kolei, wymaga dużych zbiorów danych do trenowania modeli oraz wydajnych procesorów do ich przetwarzania.

Jakie korzyści przynoszą one zarówno dla twórców, jak i widzów / graczy?

- Dla twórców korzyści z wykorzystania VR, AR i AI obejmują możliwość tworzenia bardziej realistycznych i interaktywnych światów, zwiększenie efektywności produkcji oraz redukcję kosztów poprzez automatyzację zadań. Dla widzów i graczy technologie te oferują bardziej immersyjne i angażujące doświadczenia, większą interaktywność oraz wyższą jakość grafiki i animacji.

Jak widzicie przyszłość VR i AR w kontekście animacji komputerowej?

- Przyszłość VR i AR w animacji komputerowej wygląda bardzo obiecująco. Oczekuje się, że te technologie będą nadal się rozwijać, oferując jeszcze bardziej zaawansowane i realistyczne doświadczenia. VR i AR mogą stać się standardem w produkcji animacji, umożliwiając twórcom nowe sposoby opowiadania historii i angażowania odbiorców. Z biegiem czasu technologie te mogą również stać się bardziej dostępne i przystępne cenowo, co umożliwi ich szersze zastosowanie w branży.

Jakie są wasze plany na przyszłość związane z wdrażaniem nowych technologii w Platige Image?

- W Platige Image planujemy nadal inwestować w rozwój i implementację nowych technologii takich jak VR, AR i AI. Chcemy eksplorować nowe możliwości narracyjne i interaktywne, jakie oferują te technologie, oraz kontynuować tworzenie innowacyjnych i wysokiej jakości animacji. Planujemy nadal rozszerzać nasze kompetencje w dziedzinach VR, AR i AI, aby pozostać na czele technologicznych trendów w branży animacji.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Half-Life: Alyx | The Last of Us | Platige Image S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy