Problemy z dodatkiem Shadow of the Erdtree? Twórcy mają rozwiązanie

Długo wyczekiwana premiera pierwszego dodatku do Elden Ring już za nami. Gra cieszy się ogromną popularnością, ale jest w oczach wielu osób przesadnie trudna.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree jest na razie przedmiotem bardzo wielu kontrowersji. Na pewno nie ulega wątpliwości fakt, że na dodatek czekały miliony graczy, które szturmem zawitały na PC i konsolach, kiedy tylko udostępniono wszystkim pierwsze DLC. Przedpremierowe recenzje zapowiadały ponadto kolejne arcydzieło autorstwa Bandai Namco i wychwalały niemal każdy aspekt efektów ciężkiej pracy deweloperów. 

Reklama

Po kilku dniach od debiutu Shadow of the Erdtree oceny na Steamie spadły jednak do mieszanych i coraz więcej fanów otwarcie krytykuje DLC. Głównym problemem zdaje się być poziom trudności. Dodatek jest zdaniem użytkowników Steama przesadnie trudny, część animacji ataków jest niesprawiedliwa i regularnie giniemy od paru ataków, co potęguje tylko rosnącą w wielu graczach frustrację. 

Krytyka zaszła już tak daleko, że temat zaadresowało samo Bandai Namco. W krótkim poście na Twitterze subtelnie zasugerował wszystkim mającym problemy z Shadow of the Erdtree graczom, aby mocniej skupili się na mechanice Scadutree Blessing.

Scadutree Blessing to rozwiązanie ekskluzywne dla nowego dodatku, które w zamian za zbierane podczas gry fragmenty gwarantuje postaci dodatkowe obrażenia i lepszą ochronę przed rywalami. Eksplorujemy więc mapę, zdobywamy specjalną walutę Shadow of the Erdtree i stopniowo wzmacniamy swojego bohatera, aby sprawniej radzić sobie z kolejnymi przeciwnikami. Zdaniem Bandai Namco jest to najwyraźniej system, który umknął uwadze niektórych graczy. 

Produkcje z gatunku soulslike znane są oczywiście przede wszystkim ze stawianego odbiorcom, dużego wyzwania. Sam poziom trudności często jest jednak trudny do oszacowania. Elden Ring cierpliwym graczom pozwalał bowiem wzmocnić swoją postać do poziomu, który pozwalał błyskawicznie pokonywać nawet najtrudniejsze bossy. Ze względu na sam charakter gry nie wiemy jednak dokładnie, czy nasza postać jest w danym momencie silna. 

Bandai Namco jednocześnie dało również do zrozumienia, że nie planuje raczej wprowadzać na razie większych zmian w balansie poziomu trudności. Gdyby deweloperzy pracowali teraz nad jakimiś usprawnieniami, prawdopodobnie na Twitterze nie zwracali by uwagi graczy na konkretne mechaniki. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Shadow of the Erdtree | Elden Ring
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy