Pomysł na upiorną Wielkanoc. Start już 17 kwietnia
Wielkanoc w Phasmophobii zapowiada się w tym roku wyjątkowo... niepokojąco. Nowe wydarzenie sezonowe zatytułowane Cursed Hollow wystartuje 17 kwietnia i potrwa przez trzy tygodnie. Tym razem twórcy postanowili postawić na ścisłą współpracę z graczami - zarówno w strukturze wydarzenia, jak i w procesie jego projektowania.
W skrócie:
- Wydarzenie Cursed Hollow rozpocznie się 17 kwietnia i potrwa trzy tygodnie. Nowości obejmują m.in. rotację map, modyfikatory rozgrywki i upiorne totemy Jackalope.
- Gracze odblokują nagrody w dwóch kategoriach - osobistej i wspólnotowej. Te drugie wymagają osiągnięcia globalnego celu przez całą społeczność.
- Kinetic Games podkreśla, że tegoroczne zmiany to odpowiedź na opinie graczy z poprzednich eventów. "Nasza społeczność to wszystko" - mówi szef studia.
Cursed Hollow to pierwsze wydarzenie sezonowe w Phasmophobii w tym roku. Twórcy obiecują, że będzie to najbardziej rozbudowana i angażująca edycja w historii gry. Wydarzenie obejmie dziewięć map udekorowanych na czas świąt, a także nowe zadania, system nagród i specjalne totemy Jackalope - tajemnicze obiekty ukryte w różnych zakamarkach lokacji. Interakcja z totemami ma mieć nieprzewidywalne konsekwencje - od przydatnych efektów wspomagających rozgrywkę po złośliwe przeszkody, które mogą wytrącić z rytmu nawet najbardziej doświadczoną ekipę.
Największą zmianą w strukturze wydarzenia jest nowy system nagród, oparty na wspólnych celach całej społeczności. Gracze będą zdobywać punkty zarówno za realizację celów indywidualnych, jak i grupowych. Te drugie odblokują dopiero po osiągnięciu określonego progu przez wszystkich uczestników.
To rozwiązanie - jak podkreśla studio - wynika bezpośrednio z opinii graczy. "Nasza społeczność to wszystko i zawsze szukamy sposobów, by się rozwijać" - mówi Daniel "Dknighter" Knight, dyrektor Kinetic Games. Jak dodaje, zmiany w Cursed Hollow to odpowiedź na uwagi po poprzednich eventach i próba pogodzenia współpracy z nagrodą indywidualną.
Cursed Hollow potrwa do początku maja, ale to dopiero początek. Twórcy niedawno ujawnili plany na dalszy rozwój Phasmophobii - w tym nowe lokalizacje, odświeżenie map i kolejne wydarzenia sezonowe. Potwierdzono również nowy zestaw narzędzi do polowania na duchy.
Phasmophobia od czasu wyjścia z wczesnego dostępu sprzedała się w ponad 22 milionach egzemplarzy, z czego 2 miliony przypadły na wersje konsolowe. Gra jest dostępna na PC, PlayStation 5, PlayStation VR2 oraz Xbox Series X/S.
Mitologiczny Jackalope, który pojawia się w Phasmophobii jako motyw przewodni Cursed Hollow, to stworzenie znane z amerykańskiego folkloru. Łączy cechy zająca i jelenia, a jego istnienie po raz pierwszy "udokumentowano" w XIX wieku jako... żart myśliwych z Wyoming. Współcześnie Jackalope uchodzi za symbol fałszywych tropów i celowego wprowadzania w błąd (idealnie wpisując się w atmosferę gry).