Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Polski gaming na YouTube w 2018 roku?

​Nagrodę Grand Video Awards 2017 za najlepszy debiut roku przyznano twórcom programu, w którym poruszane były zagadnienia z dziedziny gamingu - Gaming Lab.

Gala, która odbyła się 12 października, pokazuje, że marketingowcy i publicyści zauważyli rosnącą siłę gier wideo oraz e-sportu w Polsce. Wyróżnienie dla Gaming Lab to istotna informacja dla początkujących YouTuberów. Tegoroczna odsłona GVA wyznaczyła nowy trend, w którym dostarczanie widzom wartościowych treści gamingowych na polskim YouTube będzie priorytetem w 2018 roku. Dodatkowo, autorzy o mniejszych do tej pory zasięgach, ale specjalizujący się w konkretnych dziedzinach i oferujący zaangażowaną grupę fanów, mogą zyskać na marketingowym znaczeniu.

Reklama

Ideą Grand Video Awards jest uhonorowanie najbardziej pomysłowych, oryginalnych i nowatorskich autorów oraz promocja najlepszych twórców wideo w polskim Internecie. Podczas tegorocznej edycji GVA, Maciej "Sawik" Sawicki i Łukasz Skalik zostali nagrodzeni za serię Gaming Lab - zakupioną i wyemitowaną na stronie głównej portalu Interia. Głównym założeniem serii liczącej 20 odcinków była edukacja osób, które o gamingu i sportach elektronicznych wiedzą albo niewiele, albo nigdy o nim nie słyszały. Sawik, który pełnił funkcję gospodarza, jednocześnie m.in. odpowiadał za tworzenie scenariuszy, tłumaczył widzom, jak wyglądają turnieje esportowe, na czym polega rozgrywka w sieci oraz jak trenują profesjonalni gracze.

Nowy obraz polskiego gamingu

Kategoria gaming na YouTube i filmy związane z tą tematyką wielu osobom kojarzy się z materiałami o niskiej wartości. Widzowie, którzy nie śledzą na bieżąco branży gier wideo, zarzucają twórcom małą wiedzę i słabe przygotowanie, brak odpowiedniej oprawy wizualnej oraz korzystanie z niewystarczającego zaplecza technicznego. Jest to jednak wizerunek wypracowany wiele lat temu, gdy na YouTube królowały filmy autorów, którzy pokazywali swoim widzom zapiski z rozgrywki uzupełnione komentarzem, czyli tzw. gameplay lub let’s play.

Obecnie powstaje coraz więcej profesjonalnych materiałów z kategorii gaming. Założono także wiele firm, które wyspecjalizowały się w obsłudze autorów, tworzących filmy o grach i społeczności graczy. Jedną z nich jest warszawska agencja LifeTube, czyli polska sieć wielokanałowa, która funkcjonuje na polskim rynku od 2013 roku.

Trend wideo mikroinfluencerów - opinia branży

Dowiedz się więcej na temat: Gaming Lab

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje