PlayStation 4: Silnik CryEngine 3 oficjalnie potwierdzony na platformie Sony

Można było z góry założyć, że autorski silnik firmy Crytek będzie wykorzystywany na najnowszej platformie Sony PlayStation 4.

Nikt jednak nie komentował całej sprawy, co prowadziło do rozmaitych mnie lub bardziej sensownych plotek. Koniec z tym jednak, producent gier zapowiedział bowiem oficjalnie, że firma Crytek będzie wspierać platformę następnej generacji japońskiego koncernu i ma nadzieję, że pozostali partnerzy skorzystają z możliwości nowego silnika.

"Do tej pory nasza technologia CryEngine, którą udostępnialiśmy na rozmaitych platformach, zawsze oferowała niesamowite możliwości. Proponując wsparcie dla producentów i pomagając tworzyć im w przyszłości najlepsze gry na PlayStation 4, ugruntowujemy naszą pozycję w czołówce branży" - powiedział Carl Jones, jeden z dyrektorów firmy Crytek.

Trzecia już odsłona popularnego silnika CryEngine oczywiście dostępna będzie także dla pozostałych konsol następnej generacji - mowa tu o Xboksie One oraz Wii U. Technologia Cryteku wykorzystywana jest aktualnie do produkcji szerokiej gamy produkcji. Według autorów projektu to pierwsze takie rozwiązanie, dające studiom niezbędne narzędzia, które w przystępny sposób pozwalają wykreować oszałamiające efekty wizualne.

Wszystko to brzmi pięknie, ale jak prezentować się będzie w rzeczywistości zobaczymy dopiero za kilka miesięcy. Pozostaje zatem czekać na efekty pierwszych prac. W międzyczasie proponujemy obejrzeć raz jeszcze zaprezentowany przez Crytek z prezentacją możliwości nowego silnika. Czy wciąż robi na was wrażenie?

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Crytek | Sony
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy