Od klocków do bitów - 25-lecie gier wideo marki LEGO
W tym roku mija 25 lat, odkąd Grupa LEGO wypuściła pierwszą grę. Z okazji rocznicy opublikowano nowy podcast, który odkrywa nieznane dotąd historie - od wydania w Japonii tytułu Sega Pico LEGO Fun to Build, do nadchodzącej wieloplatformowej produkcji LEGO Star Wars: The Skywalker Saga.
W tym miesiącu przypada 25. rocznica premiery pierwszej w historii Grupy LEGO gry wideo oraz zapoczątkowania innowacji cyfrowej. W grudniu 1995 w Japonii przygoda rozpoczęła się od gry edukacyjnej SEGA, LEGO Fun to Build, potem przyszedł czas na światowe hity, takie jak LEGO Harry Potter: Years 1-4 czy LEGO Star Wars: The Complete Saga. W ciągu ostatnich 25 lat kultowy system LEGO in Play ożył cyfrowo w ponad 80 komercyjnych grach i stał się źródłem kreatywnej zabawy dla fanów gier na całym świecie.
Niewielki zespół zajmujący się tworzeniem gier wideo nazywany "Project Darwin", kierowany był przez artystę Dent-de-Lion Du Midi, który w połowie lat 90-tych XX wieku udał się do siedziby głównej Grupy LEGO, aby przekonać ówczesnego dyrektora generalnego, Kjelda Kirka Kristiansena, by pozwolił zespołowi eksperymentować z cyfryzacją klocków. Zespół pokazał Kjeldowi to, co niektórzy określili mianem pierwszego w historii LEGO Movie - krótki film, nad którego produkcją spędzili rok. Od momentu powstania zespołu Grupa LEGO opracowała ponad 80 gier i sprzedała ponad 200 milionów egzemplarzy na całym świecie, aby stale dostarczać kreatywnych doświadczeń związanych z grami wideo rodzinom na całym świecie.
Ronny Scherer, Senior Director LEGO Games, potwierdza, że klocki LEGO i system LEGO in Play nadal, po ponad 25 latach od uruchomienia pierwszej gry wideo, stanowią niezwykle kreatywne medium dla fanów gier w każdym wieku. - Oferują one budowniczym i twórcom gier nieograniczone możliwości tworzenia, grania i rozwoju w sposób, który nieustannie ewoluuje, aby zapewnić nowe ekscytujące wrażenia z gry i zabawy, pomaga także wprowadzić nowych graczy do wirtualnego świata. Jesteśmy dumni z tego, że tylu lat zajmujemy się cyfryzacją klocków LEGO zarówno poprzez produkty jak i gry, dzięki czemu możemy poszerzyć przyjemność z gier LEGO zarówno w świecie rzeczywistym, jak i cyfrowym, otwierając nowe możliwości dla wszystkich - dodaje.
Zestawienie najlepiej sprzedających się gier LEGO przez ostatnie 25 lat obejmuje (kolejność przypadkowa): LEGO Marvel Super Heroes, LEGO Harry Potter: Years 1-4, LEGO Star Wars: The Complete Saga, LEGO Batman: The Video Game oraz LEGO Batman 2: DC Super Heroes.
Z okazji okrągłego jubileuszu powstała nowa seria podcastów o nazwie Bits N’ Bricks, prowadzona przez dziennikarza Briana Crecente'a i dokumentalistę Ethana Vincenta. Jej zapowiedź pojawiła się 2 grudnia, na tydzień przed premierą pełnowymiarowego odcinka. Seria będzie opowiadać o długiej i bogatej historii Grupy LEGO w dziedzinie gier komputerowych i wideo oraz o wielu innych aspektach, takich jak niepublikowane projekty czy najpopularniejsze gry tej marki.
W podcastach będzie również mowa o cyfrowych innowacjach w Grupie LEGO, a także o konkretnych tytułach i tematach. Przykładem może być mało znany projekt z Mojangiem na temat LEGO Minecraft, wczesne próby połączenia gry fizycznej i cyfrowej w jednej zabawie, zagłębienie się w nieznaną dotąd LEGO Island - opracowaną przez Mindscape grę akcji, która była pierwszą dostępną na całym świecie grą stworzoną przez firmę LEGO. Do tego odbędzie się także seria rozmów z przedstawicielami Grupy LEGO na temat przyszłości gier cyfrowych.
Brian Crecente i Ethan Vincet poświęcili ponad rok na zgłębienie historii gier wideo LEGO, podczas którego przeanalizowali sylwetki ponad 275 osób zaangażowanych w tworzenie ponad 50 gier i przeprowadzili ponad 100 wywiadów.
Pierwszy pełnowymiarowy odcinek nowej serii podcastów Bits N' Bricks zostanie poświęcony spotkaniom Mojanga, twórcy Minecraftu, z Grupą LEGO w celu stworzenia nowej gry z otwartym światem.
Nowe odcinki z serii będą się ukazywać co tydzień, a na jej zakończenie pojawi się odcinek specjalny zawierający rozmowę z obecnym liderem Grupy LEGO na temat ewolucji, możliwości i innowacji związanych z grami cyfrowymi.
Wszystkie odcinki będą dostępne na stronie www.LEGO.com, a także za darmo na wszystkich popularnych platformach podcastowych. Pełny harmonogram można znaleźć poniżej.
Z okazji 25. rocznicy zostanie również uruchomiona strona internetowa poświęcona podcastowi Bits N' Bricks, a także oś czasu ilustrująca kluczowe momenty w historii Grupy LEGO z dziedziny gier i zabaw cyfrowych.
Bits N’ Bricks - informacje na temat odcinków:
- Wstęp
- Odcinek 1 - Minecraft
- Odcinek 2 - Fluid Play
- Wydanie świąteczne
- Odcinek 3 - LEGO Island
- Odcinek 4 - Unity
- Odcinek 5 - LEGO Builder’s Journey
- Odcinek 6 - TT Games
- Odcinek 7 - LEGO Universe Part 1
- Odcinek 8 - LEGO Universe Part 2
- Odcinek 9 - Strategic Product Unit Darwin
- Odcinek 10 - Past, Present and Future
Ciekawostki na temat podcastu Bits N’ Bricks:
- Łączna liczba osób, z którymi przeprowadzono rozmowy: 120
- Łączna liczba przebadanych osób: ponad 275
- Liczba gier objętych badaniem: ponad 50
- Wielkość zebranych informacji: 11 terabytes