Nintendo szykuje bombę. Leaker zdradził, co się święci

Nintendo może nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa w tym roku. Mimo oficjalnej zapowiedzi Switcha 2, w sieci znów pojawiły się doniesienia o jeszcze jednym, istotnym ogłoszeniu, tym razem dotyczącym oprogramowania.

W skrócie:

  • Nintendo ujawniło już Switcha 2, którego premiera nastąpi 5 czerwca. Konsola będzie kosztować 449,99 dolarów w USA, a w Polsce - 2199 złotych.
  • Zaufany leaker Nash Weedle zasugerował, że na horyzoncie pojawi się jeszcze jedno ogłoszenie. Ma ono dotyczyć ważnej premiery związanej z oprogramowaniem.
  • Fani spekulują, że może chodzić o dużą grę albo nową usługę. Weedle nie podał szczegółów, ale jego wcześniejsze przecieki sprawdziły się co do joty.

Nintendo znów buduje napięcie

Na początku kwietnia Nintendo pokazało, jak wyglądać będzie jego kolejna konsola. Switch 2, zapowiedziany z umiarkowaną pompą, ma wejść na rynek już na początku czerwca. Japońska firma nie zdradziła wszystkich detali, ale pokazała dość, by rozgrzać spekulacje i analizy. I najwyraźniej to nie koniec.

Reklama

Do głosu ponownie doszedł Nash Weedle - znany z precyzyjnych przecieków dotyczących Nintendo. To właśnie on jako pierwszy poinformował o planowanej konwersji Elden Ring na nową konsolę. Tym razem zapowiedział kolejne ogłoszenie, które ma dotyczyć "istotnego oprogramowania". Nie podał jednak żadnych konkretów poza grafiką przedstawiającą logo Nintendo Direct. Resztę zrobiła społeczność graczy.

Wszystkie oczy na Nintendo Direct

Nintendo Direct to format prezentacji, który w ostatnich latach stał się nie tyle formą komunikacji z mediami, co rytuałem dla fanów. Ogłoszenia z tych transmisji potrafią odmienić kalendarz wydawniczy. Ich forma - krótka, konkretna, nastawiona na trailer za trailerem - kontrastuje z bardziej rozwlekłymi pokazami konkurencji.

Tym razem Weedle nie wskazał konkretnej daty wydarzenia, ale fakt, że zasugerował grafikę Nintendo Direct, pozwala przypuszczać, że oficjalne ogłoszenie może nastąpić właśnie podczas jednej z tych prezentacji. W przeszłości Nintendo lubiło zaskakiwać graczy tuż przed wielkimi premierami,  a debiut Switcha 2 jest ku temu doskonałą okazją.

Nowa gra? Nowa usługa?

Od razu pojawiły się domysły. Czy chodzi o zupełnie nową grę na premierę Switcha 2? A może Nintendo szykuje usługę pokroju Game Passa - z dostępem do biblioteki klasyków? Inni sugerują, że może chodzić o powrót jednej z serii, które od lat tkwią w limbo - F-Zero, Kid Icarus, EarthBound. Opcji jest wiele, ale póki co żadna z nich nie została potwierdzona.

Trudno nie zauważyć, że przeciek pojawił się w szczególnym momencie. Oficjalne informacje o Switchu 2 są nadal dość skąpe - znamy cenę, datę premiery i kilka gier startowych, ale wiele tematów wciąż czeka na rozwinięcie. Nintendo utrzymuje strategię punktowego dawkowania informacji. To ryzykowne, ale jak pokazuje historia - często skuteczne.

Elden Ring na karcie... a może nie do końca

Co ciekawe, Elden Ring: Tarnished Edition, które Weedle zapowiedział jako jeden z pierwszych tytułów na Switcha 2, ma pojawić się w nietypowej formie. Zamiast standardowego kartridża, gracze mają otrzymać tzw. Game-Key Card. To oznacza, że fizycznie dostaną tylko klucz aktywacyjny, który trzeba będzie pobrać z sieci. To posunięcie może zwiastować nowy kierunek w dystrybucji gier na konsoli Nintendo.

Nintendo i sztuka milczenia

Nintendo ma szczególny talent do... milczenia. Gdy Sony i Microsoft prześcigają się w przeciekach i kontrolowanym wycieku informacji, Nintendo potrafi przez miesiące nie mówić nic, po czym odpalić trailer nowego Mario w środku tygodnia. To właśnie ten element zaskoczenia trzyma fanów w napięciu.

Czy wiesz, że...

Nintendo po raz pierwszy użyło nazwy Direct w październiku 2011 roku. Pierwsza prezentacja trwała zaledwie 7 minut i była przeznaczona wyłącznie dla japońskich graczy - dotyczyła wprowadzenia usług eShop i aktualizacji do konsoli 3DS. Format okazał się na tyle skuteczny, że z czasem stał się globalnym standardem komunikacji firmy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nintendo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Przejdź na