Nintendo największą gamingową marką nawet w Stanach Zjednoczonych?
Nintendo to potentat na rynku azjatyckim, szczególnie w Japonii, skąd wywodzi się ta marka. Sporo wskazuje też na to, że popularny producent gier i konsol jest najpopularniejszą marką również w... Stanach Zjednoczonych.
Nintendo to jeden z najbardziej prominentnych podmiotów w gamingu. Firma odpowiada za powstanie wielu konsol do grania, takich jak: Game Boy, Wii, Nintendo DS czy cieszącym się aktualnie ogromną popularnością Switchu. Dość stwierdzić, że na liście pięciu najlepiej sprzedających się konsol do grania wszech czasów, na trzech pozycjach znajdziemy tam sprzęt od wspomnianego producenta z Japonii.
Oprócz tego Nintendo wypuściło na rynek wiele uznanych franczyz. Tutaj przytoczyć można niesłabnące na popularności Pokemony, wiecznie żywą serię Mario czy Xenoblade Chronicles. Wszystkie te marki stanowią w gamingu naprawdę wiele, co sprawia, że japońskich producentów zaliczymy do grona największych gigantów.
Okazuje się, że Nintendo jest najpopularniejszą marką z branży nie tylko dla obywateli Kraju Kwitnącej Wiśni. Firma ogromną rozpoznawalność i świadomość zdobyła także w Stanach Zjednoczonych - największym globalnym rynku na świecie.
Dane Statista Consumer Insights Gaming & eSports Special jednoznacznie wskazują, że blisko 75% obywateli USA zna lub kojarzy markę Nintendo. Z kolei prawie połowa badanych stwierdziła, że lubi tę firmę. Dla porównania amerykański gigant, Electronic Arts, tkwi w świadomości 52% ankietowanych, z czego co trzeci badany wyznał, że darzy sympatią tę markę.
Na trzecim miejscu w raporcie sporządzonym przez wspomnianą instytucję znajdziemy Epic Games na poziomie rozpoznawalności 53% ze wskaźnikiem sympatii przy zaledwie 27% respondentach. Poza podium w tych kryteriach znalazły się z kolei inni giganci: Rockstar Games oraz Activision Blizzard.