Nieścisłości historyczne w Assassin's Creed: Shadows. Ubisoft obiecuje zmiany
Ubisoft ogłosił, że w nadchodzącym wielkimi krokami Assassin's Creed: Shadows naprawi błędy historyczne zauważone w zwiastunie. Reżyser gry, Charles Benoit, zapewnił, że finalna wersja gry będzie wolna od nieścisłości, które wywołały krytykę w internecie.
W skrócie:
- Błędy historyczne w zwiastunie Assassin's Creed: Shadows zostaną naprawione.
- Ubisoft współpracował z ekspertami z Japonii oraz oddziałami w Tokio i Osace, aby zapewnić grze jak największą wierność faktom historycznym.
- Assassin's Creed: Shadows pozwoli graczom na wybór między dwoma protagonistami: Yasuke i Naoe.
W zeszłym miesiącu zaprezentowano zwiastun Assassin's Creed: Shadows, który wzbudził zainteresowanie, ale również kontrowersje. Internauci szybko zauważyli, że niektóre detale architektoniczne nie pasują do historycznego kontekstu feudalnej Japonii. W szczególności tatami (tradycyjne japońskie maty) w zwiastunie miały kształt kwadratowy, podczas gdy w rzeczywistości były prostokątne. Rzeczona scena przedstawia spotkanie daimyo Ody Nobunagiego z jego świtą. Można ją zobaczyć w 1:21 minucie zwiastuna.
Kiedy błędy zaczęły krążyć po japońskich mediach społecznościowych, Benoit postanowił rozwiać wątpliwości. W wywiadzie dla serwisu Game Watch, przetłumaczonym przez Automaton, Benoit powiedział: "Jeśli chodzi o tatami, myślę, że są one poprawne w rzeczywistej grze". Dodał również, że od samego początku prac nad grą zespół współpracował z ekspertami z Japonii oraz z japońskimi oddziałami Ubisoftu w Tokio i Osace. "Zawsze staramy się poprawiać błędy w takim stopniu, w jakim to tylko możliwe" - podkreślił.
Seria Assassin's Creed jest wprawdzie dziełem fikcji i często zawiera mityczne bestie czy wątki poświęcone starożytnym kosmitom, ale jest również znana z dbałości o historyczne szczegóły. Za przykłady mogą posłużyć między innymi rekonstrukcja katedry Notre-Dame w Assassin's Creed: Unity, która pomogła w odbudowie rzeczywistego budynku po pożarze w 2019 roku, czy wierne odwzorowanie IX-wiecznego Bagdadu w Assassin's Creed: Mirage.
Od momentu premiery zwiastuna poznaliśmy już sporo szczegółów na temat Assassin's Creed: Shadows. Wiemy, że gra da wybór między dwoma protagonistami: bardziej wytrzymałym i silniejszym Yasuke (postać inspirowana prawdziwym afrykańskim samurajem) i sprawdzającej się lepiej w cichym działaniu Naoe (postać fikcyjna). Ubisoft nie zamierza zmuszać graczy do zmiany postaci w określonych momentach fabuły.
Assassin's Creed: Shadows wprowadza innowacyjne mechaniki związane ze skradaniem się i parkourem. Naoe może chować się w cieniu, niszczyć latarnie i unieszkodliwiać nosicieli pochodni, aby stworzyć strefy mroku. System globalnego oświetlenia tworzy dynamiczne światła i cienie, które wpływają na widoczność gracza przez przeciwników. Gracze mogą wykonywać efektowne zabójstwa przez drzwi shoji, korzystać z haka do wspinaczki i przemykać się w pozycji leżącej. Nowością są również słudzy, którzy mogą wzywać posiłki i podnosić alarm, ale nie biorą bezpośredniego udziału w walkach. Takich interesujących rozwiązan Ubisoft przygotował o wiele, wiele więcej.
Assassin's Creed: Shadows ukaże się 15 listopada, w wersjach na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.