Najwięksi gracze na rynku gier. Za nami konferencja Digital Dragons 2024

Największe sławy światowego gamedevu, na czele ze Swenem Vincke, CEO Larian Studios, który odebrał statuetkę Digital Dragons Award za kultowy Baldur’s Gate 3, spotkały się w Krakowie na kolejnej edycji jednego z największych wydarzeń B2B dla branży gier w Europie. Zakończyła się właśnie rekordowa pod wieloma względami konferencja Digital Dragons.

Trzy dni wypełnione specjalistycznymi wykładami wygłoszonymi przez niemal 200 prelegentów, trzy tematyczne summity, ponad 2600 gości z niemal każdego zakątka świata - stolica Małopolski na kilka dni stała się stolicą branży gier. Organizowana przez Krakowski Park Technologiczny konferencja Digital Dragons po raz kolejny pokazała, że Polska nie bez przyczyny przyciąga coraz większą uwagę największych światowych potentatów w branży.

Najwięksi gracze

Udowadnia to obecność czołowych firm game developerskich i technologicznych - takich jak Activision, główny sponsor konferencji, Larian Studios, Intel czy Dell. Obok nich w strefie ekspozycyjnej stoiska zbudowali najwięksi gracze na rodzimym rynku, m.in. Techland i 11 bit studios.

Reklama

Tegoroczna edycja konferencji to także rekordowo bogaty program - 195 panelistów przygotowało łącznie aż 132 punkty programu. Dlatego organizatorzy podjęli decyzję, aby po raz pierwszy w historii imprezy zaplanować ją na aż trzy dni, a gości zaprosić nie tylko do udostępnionego dzięki uprzejmości miasta Kraków Centrum Kongresowego ICE, ale także do pobliskiego hotelu Park Inn by Radisson, gdzie odbyły się trzy tematyczne summity - Legal Summit powered by Rymarz Zdort Maruta, Game Design Summit powered by Anshar Studios & Fool’s Theory oraz Games Marketing Summit.

Mistrzowie gry

- To prawdopodobnie najfajniej wyglądająca nagroda, jaką do tej pory zdobyliśmy - powiedział Swen Vincke, CEO Larian Studios, tuż po odebraniu statuetki Digital Dragons Award w kategorii Best Foreign Game za wskrzeszenie kultowej marki RPG w postaci hitowej gry Baldur's Gate 3. Tryumfatorami w kategorii Best Polish Game zostali twórcy Cyberpunk 2077: Phantom Liberty ze studia CD Projekt RED.

Oprócz tego przyznano sześć innych nagród. W kategorii Best Polish Narrative również zwyciężył dodatek do Cyberpunka, za najlepszą warstwę wizualną doceniono Inkulinati, dźwiękową - The Invincible, a za game design - Against the Storm. Najlepszą grą mobilną 2023 roku wybrano Hero Legacy: Adventure RPG, a nagrodą Special Recognition Award uhonorowano Martę Fijak.

Start nowej gry

Konferencja Digital Dragons to przestrzeń nie tylko dla liderów branży, ale też dla młodych, aspirujących deweloperów. W Indie Zone - specjalnej przestrzeni, gdzie twórcy gier niezależnych starali się pozyskać zainteresowanie mediów, wydawców, inwestorów - zaprezentowało się ponad 70 takich studiów.

40 spośród nich rywalizowało w Indie Showcase - konkursie, który wyłonił najbardziej obiecujące gry niezależne. Nie zabrakło także miejsca dla reprezentantów środowisk gamedevowych z wybranych krajów świata (m.in. Chile, Indonezji czy Gruzji) w ramach National Showcase oraz dla absolwentów Inkubatora & Akceleratora Digital Dragons. Z prezentowanymi podczas konferencji grami można zapoznać się na Steamie.

Wybrane projekty studiów niezależnych zostały też docenione przez wiodące studia. Activision przyznało cztery nagrody specjalne, a CD Projekt RED przekazał potężny komputer otrzymany dzień wcześniej od AMD (jako nagrodę za zwycięstwo w kategorii Best Polish Game) w ręce zespołu PJ Games.

Wyniki Indie Showcase

  • I miejsce - Frozengem Studio, Dungeons of the Amber Griffin
  • II miejsce - HiKing Mind, Follow the meaning
  • III miejsce - Crunching Koalas, LABEL THIS Studio, The Gap
  • Community Vote - HiKing Mind, Follow the meaning
  • National Showcase Award - MadMoa, Dumbriel: Magnificent Adventure in Hell

Na uwagę zasługuje także Digital Dragons Arena - platforma pitchingowa dla studiów niezależnych z całego świata, które starały się pozyskać uwagę potencjalnych partnerów biznesowych.

Pograne!

Konferencja Digital Dragons to nie tylko nauka i praca, ale też networking w luźniejszej, klubowej atmosferze. Goście imprezy odwiedzili Starą Zajezdnię i Forty Kleparz, by integrować się podczas Badge Pickup Party powered by Creepy Jar i Digital Dragons Party powered by Activision. Posiadacze VIP-owskich wejściówek zwiedzili także Galerię Sztuki Polskiej XIX wieku w MNK Sukiennice oraz Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Po raz drugi odbyło się spotkanie przeznaczone dla kobiet z branży gier, a po raz pierwszy - Okrągły Stół Polskiego Gamedevu z udziałem przedstawicieli firm oraz władz centralnych i samorządowych.

INTERIA/materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Digital Dragons | Digital Dragons Awards
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy