​Najpopularniejsze i najlepiej sprzedające się serie gier wideo na świecie

Na rynek wydanych zostało wiele gier wideo, które doczekały się swoich kontynuacji. Niektóre serie gamingowe na stałe już zapisały się w kanonie całej rozległej branży. Jeśli jesteście ciekawi, które z serii gier cieszą się największą popularnością i sprzedażą, to prezentujemy Wam ciekawy ranking.

Badanie przeprowadzone zostało przez podmiot King Casino Bonus, które pod lupę wzięło najpopularniejsze na świecie franczyzy gier. Prominentnym czynnikiem, który posłużył do realizacji tego eksperymentu, był całkowity przychód producenta wygenerowany przez każdą z serii.

Call of Duty najlepiej sprzedającą się serią gier wszech czasów?

Na samym szczycie rankingu znajdziemy najpopularniejszą wojenną strzelankę od Acticision z serii Call of Duty. Marka wygenerowała łącznie blisko 30 mld dolarów od początku swojego istnienia, czyli od 2003 roku, kiedy to debiutowała pierwsza odsłona cyklu. Do tej pory powstało już blisko 30 gier pod szyldem Call of Duty, na czele z ostatnimi głośnymi tytułami - Modern Warfare 2 oraz Warzone 2.

Reklama

Call of Duty może czuć oddech na plecach, bo drugie miejsce rankingu zajmują Pokemony z przychodami na poziomie 27,1 mld dolarów. Podium zamyka z kolei seria Super Mario. Produkcje o wąsatym hydrauliku podbiły serca wielu fanów i na rynku również pojawiły się już w liczbie dziesiątek, generując przychód w wysokości 22,6 mld dolarów.

Kolejne miejsca w zestawieniu od King Casino Bonus nie są już tak oczywiste. Poza podium znajdziemy takie marki jak: Space Invaders (16 mld), Pac-Man (14 mld), Crossfire (13 mld), a całą stawkę zamykają z kolei Street Fighter oraz Dragon Quest (oba po 12,2 mld).

Dziwić może brak serii Grand Theft Auto, która na gamingowym rynku wiedzie prym już od ponad 25 lat. Pamiętajmy jednak, że ranking uwzględnia niemal wszystkie kraje i regiony z całego świata. Na niektóre marki jak np. Pokemony, popularność wciąż nie przemija.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Call of Duty | Pokemon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama