Monster Hunter Rise na PlayStation 5 będzie działał nawet w 120 FPS-ach
Nowa odsłona Monster Huntera zmierza na konsole nowej generacji. Pierwsze informacje wskazują na to, że Rise na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S będzie działał zdecydowanie lepiej niż dotychczasowa wersja gry.
Głównym problemem Monster Hunter Rise był fakt, że oryginalnie powstawał on z myślą o Nintendo Switchu. Ostatnie premiery pokroju Bayonetty 3 albo Pokemon Scarlet & Violet pokazały, że przenośna konsola niesie ze sobą spore ograniczenia. Kiedy Rise debiutował w styczniu tego roku na PC, widać było, że mamy do czynienia z portem.
Sytuacja ta może delikatnie ulec zmianie jesienią 2023 roku, kiedy Monster Hunter Rise pojawi się na konsolach nowej generacji. Capcom ogłosił właśnie oficjalnie nową wersję gry, która pozwoli uruchomić MHR na PlayStation 5 w dwóch opcjach:
- 4K i 60 FPS-ów
- 1080p i maksymalnie 120 FPS-ów
Twórcy jasno dali już do zrozumienia, że nie mamy do czynienia ze standardowym portem. Wersja na PS5 ma korzystać z adaptive triggerów kontrolera DualSense oraz 3D audio. Możemy spodziewać się więc licznych usprawnień do podstawowej wersji gry poczynionych z myślą o konsolach nowej generacji.
Ponadto Capcom potwierdził, że next-genowy Monster Hunter Rise dostanie trofea i będzie wspierał cross-play pomiędzy obiema generacjami. Łowcy pucharków mogą więc szykować się już na wymagającą platynę.