Minecraft Dungeons z datą premiery
Uniwersum Minecrafta stale się rozwija. Na imprezie Minecon w październiku ubiegłego roku zapowiedziano całkiem nową produkcję - Minecraft: Dungeons. W tym tytule zajmiemy się nie budowaniem, co eksploracją podziemi w rzucie izometrycznym i zbieraniem skarbów. Jak Diablo!
Później, podczas prezentacji X019 sprecyzowano, że nietypowa produkcja ukaże się w kwietniu obecnego roku, czego najwyraźniej nie uda się jednak zrealizować. Teraz znamy bowiem konkrety dzień debiutu: 26 maja. Lista platform docelowych obejmuje PC, PS4, Xbox One i Nintendo Switch.
Nowa gra stawia więc w dużo większym stopniu na aspekt przygodowy, czerpiąc garściami z klasycznych przedstawicieli gatunku "dungeon crawler", by wymienić choćby Wizardry, The Bard's Tale oraz Might and Magic. Akcji nie obserwujemy jednak z oczy postaci, lecz z góry.
"Ciągle odkrywać będziesz nowe bronie i przedmioty, które pomogą pokonać hordy bezlitosnych i niemiłych potworów. Będziemy walczyć - lub uciekać - w kanionach, na bagnach oraz, oczywiście, w kopalniach" - czytamy w zapowiedzi opublikowanej na oficjalnej stronie studia Mojang.
Za prace odpowiada mały oddział w szwedzkim studiu, zajmujący się projektem już od dłuższego czasu, dotychczas nieco "hobbystycznie". Plany rozrosły się jednak na tyle, że tytuł można wydać jako samodzielną grę.
"Wzięliśmy mechanikę walki z podstawowego Minecrafta i zamieniliśmy ją w grę przygodową, w której walczymy z potworami, eksplorujemy lokacje, znajdujemy skarby i pozyskujemy coraz to lepszy ekwipunek" - opisuje założenia Jens Bergensten, dyrektor kreatywny w studiu Mojang.