Microsoft wprowadza FPS Boost dla Xbox Series X | S. Funkcja zwiększa płynność w starszych grach
Microsoft od początku obiecywał, że system elektronicznej rozrywki Xbox Series X | S nie tylko pozwolą cieszyć się grami z każdej generacji Xboxa, ale także poprawią jakość starszych tytułów. Z racji tego, że nowe konsole są znacznie wydajniejsze niż poprzednicy, gigant z Redmond postanowił wykorzystać tę moc.
Co prawda, już na starcie nowe Xboxy pozwalały np. na wsparcie HDR w starszych produkcjach, a jednym z ulepszeń, o których Microsoft wspominał jeszcze w ubiegłym roku, była możliwość grania w gry z większą liczbą klatek na sekundę niż były pierwotnie zaprojektowane. Firma właśnie dotrzymała obietnicy i wprowadziła funkcję FPS Boost oraz ujawniła pierwsze gry, które ją wspierają.
Na starcie jest to tylko pięć gier, które wykorzystują FPS Boost, ale katalog ten powinien szybko i regularnie się rozrastać. Na obecną chwilę zainteresowani mogą sprawdzić: Far Cry 4, New Super Lucky's Tale, Sniper Elite 4, UFC 4 i Watch Dogs 2.
W tym pierwszym rzucie na uwagę zasługuje New Super Lucky's Tale, które może teraz działać z prędkością 120 klatek na sekundę, a UFC 4 doczekało się upgrade’u do 60 kl./s na konsoli Xbox Series S (logicznym jest, że Xbox Series X także obsługuje taki framerate).
Niektóre tytuły na tej liście, a także nadchodzące gry, są częścią biblioteki Xbox Game Pass i co logiczne, gracze otrzymają dostęp do FPS Boost nawet jeśli ogrywają je w ramach abonamentu.
Wraz z nadchodzącą aktualizacją systemu, która planowana jest na wiosnę, użytkownicy Xbox Series X | S otrzymają również nowe ustawienia umożliwiające włączanie i wyłączanie funkcji FPS Boost i automatycznego HDR dla obsługiwanych tytułów.