Metal Gear Solid V: Otwarty świat tylko poza misjami fabularnymi
W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain znajdzie się duży, otwarty świat, po którym będzie można się swobodnie przemieszczać.
Nie zawsze jednak, o czym poinformował Hideo Kojima. W zasadzie można było tego się domyślić już wcześniej - na antenie własnego podcastu Hideo Kojima ujawnił, że misje głównego wątku w Metal Gear Solid V: The Phantom Pain toczyć się będą na osobnych, zamkniętych mapach.
To oznacza, że w trakcie ich wykonywania nie będzie można poruszać się swobodnie po świecie gry. Ba, jeśli ktoś zdecyduje się opuścić wskazany obszar, zadanie zakończy się porażką.
Oczywiście w przerwie pomiędzy questami, będzie można dowolnie eksplorować wirtualne uniwersum i podejmować się aktywności pobocznych. Czyli tak, jak w większości produkcji z otwartym światem.