Mafia IV: Znane studio opublikowało nieoficjalny zwiastun. Gra wygląda obłędnie
Seria gier o Mafia zapoczątkowana została już ponad 20 lat temu. Od tego czasu gracze nadal świetnie wspominają pierwszą i drugą część. Trzecia była znacznie słabiej przyjęta. Wiemy, że aktualnie Mafia IV jest w przygotowaniu. Studio TeaserPlay postanowiło pokazać, jak mogłaby wyglądać gra według nich.
Seria gier Mafia zapoczątkowana została w 2002 roku. Za pierwszą wersję odpowiadało studio Illusion Softworks zlokalizowane w Czechach. Gra szybko zdobyła uznanie fanów. Producenci przykładali dużo uwagi do realizmu, fizyki postaci oraz kierowanych aut czy też szczegółowości w fabule oraz w zachowaniach NPC. Pomimo tego, że gracze na całym świecie byli wręcz zachwyceni grą przedstawiającą realia lat 30. w Stanach Zjednoczonych, to długo musieli oni czekać na kolejne wydanie.
Dopiero po ośmiu latach, w sierpniu 2010 na półkach sklepowych pojawiła się Mafia II. Wówczas gra uznawana była za głównego konkurenta Grand Theft Auto. Za "dwójkę" odpowiedzialne było studio 2K Czech (przemianowane z Illusion Softworks po wykupieniu przez Take-Two Interactive w 2008 roku).
Zarówno pierwsza, jak i druga część były wielkimi hitami. Niestety, tego nie można powiedzieć o Mafii III. Fabuła gry z 2016 roku odbywała się w 1968 roku i wiele aspektów realizmu. Gameplay był poddany sporej krytyce ze strony fanów. Dużym problemem była także optymalizacja i początkowy brak 60 klatek na sekundę (zamiast tego gracze otrzymali zaledwie 30 FPS-ów). Następnie 2K Studio wydało remake I remaster pierwszych dwóch części.
Fani jednak nadal oczekują "czwórki". Na tę chwilę wiemy, że projekt jest "w fazie rozwoju" i ma być wyprodukowany na silniku Unreal Engine 5 od Epic Games. Odpowiedzialne za tę produkcję będzie studio Hangar 13. Teraz studio TeaserPlay udostępniło swój pomysł na Mafię IV również na silniku Unreal Engine 5.
Na nieco ponad dwuminutowym pokazie widzimy, jak doskonale stworzone jest miasto na tymże silniku. Szczególnie wyróżniają się takie elementy, jak oświetlenie czy dopracowane szczegóły tekstur. Na ulicy doskonale widoczny jest mokry asftalt przez rzęsiście padający deszcz. Neony miasta także świetnie komponują się w tym mrocznym, "mafijnym klimacie". Zbliżenia na auta czy twarze postaci również mogą "wbić w ziemię".
Karoseria aut jest dopracowana w najmniejszych szczegółach. Widać najdrobniejsze szczegóły, odbicia i każdy element. Tekstury miasta także są perfekcyjnie stworzone przez TeaserPlay. Jako, że studio użyło dokładnie tego samego silnika, co Hangar 13 przy oryginalnej produkcji, można spodziewać się, że najnowsza część Mafii będzie doskonałym projektem.