KURSK wypłynie na Gamescom
Już w sierpniu zobaczymy pierwsze materiały z gry KURSK, zapowiada Jujubee, katowicki producent gier video. Fragmenty gameplay-u zostaną zaprezentowane na największych europejskich targach branżowych Gamescom w Kolonii.
Rok 2016 r. upłynie Jujubee pod znakiem kończenia prac nad grą KURSK. "Naszym celem jest zakończenie prac nad KURSKIEM w ostatnim kwartale 2016 r. Pierwsze materiały z gry przedstawimy na targach Gamescom w Kolonii w sierpniu tego roku" - zapowiada Michał Stępień, prezes Jujubee.
KURSK to pierwsza na świecie gra paradokumentalna z prawdziwego zdarzenia. Oznacza to, że fabuła będzie w możliwie największym stopniu oparta na faktach, dzięki czemu gracze będą mogli poznać dramatyczną historię okrętu. "Jak dotąd gry, nawet jeśli dotykały rzeczywistych tematów, to tylko luźno się nimi inspirowały" - zauważa Paweł Matyjewicz, jeden z twórców gry.
Jednak fabuła to nie wszystko. Istotną cechą gry będzie jej warstwa audiowizualna. "Celem zespołu jest dostarczenie produktu wysokiej jakości, który w aspekcie oprawy będzie mógł konkurować z najlepszymi grami na rynku" - zapowiada prezes. KURSK od początku realizowany jest z myślą o wyświetlaczach wysokiej rozdzielczości 4K i UHD. Pozwalają one na wyświetlanie czterokrotnie więcej pikseli na ekranie niż w przypadku ekranów Full HD, co bezpośrednio przekłada się na znacznie wyższą jakość i szczegółowość wyświetlanego obrazu.
Istotny wpływ na finalną jakość produktu będzie miała także technologia tworzenia postaci na potrzeby gry. Spółka planuje wykorzystać do tego celu skanowanie 3D. Oznacza to, że prawdziwy aktor jest przenoszony do środowiska wirtualnego gry w stosunku 1:1, co przekłada się na olbrzymi wzrost jakości modeli postaci w grze.
Premiera KURSKA na komputery PC planowana jest na koniec bieżącego roku. Na konsole tytuł ma trafi na początku przyszłego roku.