KrakJam 2014 już w ten weekend

KrakJam będący lokalną edycją Global Game Jam (www.globalgamejam.org) jest międzynarodowym konkursem dla twórców gier komputerowych, którzy działając w niewielkich zespołach łączących programistów, grafików, dźwiękowców i designerów, otrzymują 48h na stworzenie własnej produkcji.

Cechą unikalną Global Game Jam, jest to, że uczestnicy na całym świecie, jednocześnie (z podziałem na strefy czasowe) tworzą w czasie weekendu gry komputerowe na taki sam, globalnie zadany temat.

Celem Global Game Jam jest integracja środowiska twórców gier, nauka nowych technologii, pracy w zespole pod presją czasu i okoliczności, promowanie innowacyjności i kreatywności oraz dobra zabawa. Profesjonaliści, studenci i hobbyści wspólnie będą tworzyć małe, eksperymentalne gry, starając się wymyślić nowego Pacmana, World of Goo czy Audiosurfa.

Reklama

Tegoroczny GGJ to już szósta edycja corocznego, światowego konkursu. W tym roku bierze w nim udział 72 państw na całym świecie, łącznie ponad 474 lokacje, oraz (założone) 17000 uczestników. Global Game Jam jest inicjatywą IGDA. Organizacja ta jest głównym inicjatorem i koordynatorem, zapewnia pomoc merytoryczną, wsparcie medialne i określa tematykę, wszystko po to, aby Global Game Jam był globalnym wydarzeniem.

Global Game Jam trwa od piątkowego popołudnia do niedzieli wieczór, 48 godzin bez przerwy. Konkurs jest wydarzeniem typu non-profit; jest darmowy dla uczestników, oraz otwarty dla widzów, gości i mediów. KrakJam odbywa się już od pięciu lat i jest ciągle rozwijany przez studenckie koło naukowe Shader, działające na Akademii Górniczo-Hutniczej.

W poprzednich latach udało się zgromadzić od 21 do prawie 40 osób i liczba uczestników oraz promujących wydarzenie mediów rokrocznie wzrasta.

KrakJam w roku 2014 odbywać się będzie w siedzibie Krakowskiego Parku Technologicznego, w pobliżu Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej. Konkurs będzie trwał od 16.00 w piątek 24. stycznia, do 18. w niedzielę, 26 stycznia. W tym czasie ok. 40 twórców gier będzie wznosić się na szczyty kreatywności.

materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy