Kłopoty Fall Guys. Zwolnienia w Epic Games znacząco dotknęły Mediatonic

Twórców Fall Guys może czekać niedługo drastyczna restrukturyzacja. Według ostatnich raportów Mediatonic spotkały poważne konsekwencje zwolnień w Epic Games.

Fall Guys może być jednym z najbardziej zmarnowanych potencjałów w historii gier multiplayer. W sierpniu 2020 roku, kiedy produkcja Mediatonic niespodziewanie ujrzała światło dzienne, na Twitchu i YouTube nie mówiło się o niczym innym. Prosta i kolorowa gra błyskawicznie kupiła serca graczy, zaczęto organizować pierwsze turnieje i wydawało się, że zadebiutował nowy hit.

Reklama

Pół roku po premierze sytuacja nie wyglądała już niestety tak kolorowo. Fall Guys znudziło się streamerom, statystyki na Steamie spadły i do poziomu z debiutu nie podniosły się już nigdy. Mediatonic próbowało utrzymywać przy sobie uwagę graczy regularnymi sezonami i crossoverami, ale na dłuższą metę nie zdało to egzaminu.

Wielu fanów gry nie zdziwi więc prawdopodobnie fakt, że to właśnie twórców Fall Guys dotkną najbardziej zapowiedziane ostatnio zwolnienia w Epic Games. Początkowo krążyły plotki o potencjalnym zamknięciu całego studia, które zatrudnia podobno ok. 300 osób. Jason Schreier z Bloomberga szybko wyjaśnił jednak, że mamy raczej do czynienia ze zwolnieniem dużej liczby pracowników.

Biorąc pod uwagę, że w momencie pisania tego artykułu, w Fall Guys na Steamie gra niecałe 1500 osób, zwolnienia nie powinny być dla nikogo większym zaskoczeniem. Z drugiej jednak strony, nie wiemy, nad czym jeszcze pracuje Mediatonic. Możliwe, że twórcy wreszcie pokuszą się o kolejną, znaczącą aktualizację albo tworzą zupełnie nową produkcję.

Informacje te na pewno nie świadczą dobrze o aktualnym stanie Fall Guys. Po przejściu na free-to-play gra zarabia wyłącznie z przedmiotów kosmetycznych oraz waluty premium i battle passa. Najwyraźniej nie przynosi jednak aż tak dużo dochodu, aby argumentować zatrudnienie blisko 300 pracowników w Mediatonic.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Epic Games
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy