Hogwarts Legacy. Klucze Dedala i żetony domu. Jak je zdobyć?
Gra bazująca na uniwersum Harry’ego Pottera podbiła serca nie tylko miłośników magicznej sagi. Nic dziwnego! Dopracowana w każdym szczególe grafika i rozwiązania technologiczne przyciągają całe grono zapalonych gamingowców. Wrażenie robi także scenariusz Hogwart Legacy. Oto miniporadnik prezentujący dwa ciekawe elementy z gry - Klucze Dedala oraz żetony domu. Zobacz, do czego będą potrzebne w wędrówce korytarzami Hogwartu!
Scenariusz Hogwarts Legacy został bardzo skrupulatnie przemyślany. Po pierwszej wyprawie do wioski Hogsmeade gracz uzyskuje możliwość odblokowania misji z Kluczami Dedala. W tym celu trzeba wykonać zadanie przekazane przez Nellie Oggspire z Gryffindoru. Jak ją znaleźć? Należy kierować się do Skrzydła Astronomicznego. Nellie będzie czekała na dziedzińcu transmutacji.
Po krótkiej rozmowie przekaże instrukcje, a pierwszy z Kluczy Dedala znajdziesz na szczycie Wieży Astronomicznej. Z kluczem w ręku możesz otworzyć znajdującą się obok szafkę. Pozostałe posłużą zresztą w tym samym celu - do otwierania szafek rozlokowanych na terenie całego zamku. Poruszanie się po jego terenie ułatwiają płomienie fiuu.
Kolejny klucz i szafka mieszczą się w klasie obrony przed czarną magią, również w skrzydle astronomicznym. Poszukiwany element czeka dokładnie w pobliżu szkieletu zwierzęcia leżącego na stole. Następnie należy udać się na piętro, gdzie na końcu korytarza po prawej stronie znajduje się szafka.
W poszukiwaniu trzeciego klucza należy udać się do płomienia fiuu o nazwie Wieża Wielkich Schodów. Po przeniesieniu się w to miejsce, od razu skręć w prawo i zejdź na dół. Klucz Dedala będzie wisiał na poręczy w pobliżu drzwi z zagadką. Po jego zabraniu zejdź dalej w dół w poszukiwaniu szafki.
Również w obrębie Wielkich Schodów znajduje się czwarty klucz. Najłatwiej jednak przenieść się za pomocą płomieniu fiuu do Wybrukowanego Dziedzińca. Już na miejscu skręć w prawo i wejdź na piętro, gdzie po chwili znajdziesz Klucz Dedala. Szafka będzie czekała na ciebie w klatce schodowej.
Po piąty klucz należy przenieść się na Dziedziniec Dzwonnicy. Kiedy płomienie fiuu przeniosą cię na miejsce, skręć w lewo, udaj się na piętro i otwórz drzwi naprzeciwko. Zaraz za nimi znajdziesz klucz. Aby użyć go do otwarcia szafki, wejdź na piętro wyżej.
Teraz płomienie fiuu powinny przenieść cię do Wielkiej Sali. Należy z niej wyjść i cały czas iść przed siebie. Klucz znajduje się w klatce schodowej na poręczy schodów. W poszukiwaniu szafki rozglądaj się natomiast za posągiem dzika.
Ten klucz czeka na ciebie w Wielkiej Sali w pobliżu kominka przy stołach dla uczniów. Ciągle w Wielkiej Sali zauważysz schody po lewej stronie. Udaj się nimi na górę i otwórz szafkę.
W jego poszukiwaniu odblokuj sektor Sekretne pomieszczenia. Wykorzystaj płomienie fiuu, aby dostać się do Komnaty Mapy. Na miejscu wejdź po schodach do góry i przy korytarzu na wprost znajdziesz ósmy klucz. Szafki będą natomiast w pobliżu beczek.
Wróć do Komnaty Mapy i jeszcze raz wejdź na piętro. Tym razem przejdź cały korytarz i przy posągu smoka szukaj klucza. Jeszcze jedno piętro wyżej znajdziesz też szafkę.
Aby go znaleźć, konieczna jest wizyta w Klasie Eliksirów. Kiedy się tam przeniesiesz, zobaczysz duże drzwi. Za nimi po lewej stronie znajdziesz klucz.
Znajdź płomienie fiuu o nazwie Sala Główna. Zejdź po schodach na dół i skręć w prawo. Klucz będzie na Ciebie czekał przy klatce schodowej. Potem udaj się na schody i zejdź w dół. Po prawej stronie zobaczysz szafkę.
W pobliżu miejsca znalezienia poprzedniego klucza poszukaj też płomieniu fiuu Sala Główna. Inaczej niż ostatnio - wejdź na górę. Zobaczysz schody po prawej stronie. Pomiędzy nimi dostrzeżesz klucz. Jeśli się cofniesz i zejdziesz po schodach w dół - w pobliżu ruchomych portretów znajdziesz szafkę.
Trzynastego klucza należy szukać na terenie biblioteki. Szukaj go po lewej stronie od wejścia. W tym samym pomieszczeniu, ale bliżej korytarza, znajdziesz także szafkę.
Aby go znaleźć, musisz szukać płomieni fiuu pod nazwą Wieża Gremium. Podążaj prosto, a następnie skręć w prawo i przejdź przez drzwi. Aby zdobyć klucz, musisz zaliczyć misję zleconą przez napotkanego tam Gladwina Moona. Później udaj się na pierwsze piętro, gdzie będzie czekał klucz. Aby dostać się do szafki, musisz z kolei cofnąć się po schodach na dół.
Za pomocą płomieniu fiuu przenieś się do Skrzydła Szpitalnego. Zejdź na dół po pobliskich schodach. Klucz Dedala będzie po prawej stronie przy zębatych mechanizmach.
To najtrudniejszy etap - aby zdobyć klucz szesnasty, gracz musi opanować zaklęcie Alohomory. Po zrealizowaniu zadania należy udać się do Wieży Zegarowej i otworzyć drzwi po prawej stronie na dziedzińcu za pomocą czaru. Za drzwiami znajdziesz schody prowadzące w górę. Na ich szczycie znajdziesz klucz. Jeszcze piętro wyżej po lewej stronie korytarza czeka ostatnia szafka.
Żetony są w Hogwarts Legacy ściśle powiązane z kluczami Dedala. To właśnie one czekają na ciebie w kolejnych szafkach otwieranych za pomocą zdobywanych kluczy. W całym Hogwarcie do znalezienia masz szesnaście żetonów. Kiedy skompletujesz wszystkie, powinieneś umieścić je w skrzyni domu, do którego przypisała cię tiara przydziału.
Za uzbieranie wszystkich żetonów czeka nagroda. Uzyskasz oficjalny strój z logotypem twojego domu. Warto zapamiętać, że możesz ułatwić sobie poszukiwania kluczy za pomocą zaklęcia Revelio, zaś później klucze niejako nawigują cię w stronę szafek. Ich znalezienie nie powinno zatem stanowić trudności. Powodzenia!