Hogwarts Legacy: Jak naprawić samemu problem z wyświetlaniem grafiki w grze?
Jeśli spotkały was problemy z optymalizacją Hogwarts Legacy na PC, oto sposób jak je obejść na własną rękę. Dzięki niemu możecie uniknąć najgorszych spadków ilości FPS.
W sieci pojawił się nieoficjalny fix na problemy z wydajnością wyświetlanej grafiki w Hogwarts Legacy. Bowiem o ile w kwestii rozgrywki gra zbiera same pozytywne opinie (no, prawie...), tak wielu graczy - szczególnie na PC - skarży się na problemy z wydajnością.
Avalanche Software wypuściło grę, która stała się spełnieniem marzeń całej generacji graczy, którzy dorastali “w świecie" Harrego Pottera. Niestety jednak, gra nie jest całkowicie pozbawiona wad, do których przede wszystkim należą problemy z wydajnością wersji PC, które mogą sprawić nawet, że liczba wyświetlanych klatek na sekundę spada do wartości jednocyfrowych, czyli praktycznie niegrywalnych.
Na Reddicie pojawił się jednak wpis, który radzi jak pozbyć się problemów. Kroki w nim opisane są stosunkowo proste do wykonania i wymagają jedynie dostępu do plików gry oraz ustawień karty graficznej. W pierwszej kolejności, należy włączyć Planowanie przyspieszanego sprzętowo procesora GPU - ustawienie to znajdziecie wpisując po prostu w wyszukiwarkę Windowsa “GPU".
Następnie należy otworzyć dowolnym edytorem plik “Engine.ini", znajdujący się w lokalizacji “AppData\Local\Hogwarts Legacy\Saved\Config\WindowsNoEditor" i dodać w jego zawartości (pod koniec) następujące linijki:
[SystemSettings]
r.bForceCPUAccessToGPUSkinVerts=True
r.GTSyncType=1
r.OneFrameThreadLag=1
r.FinishCurrentFrame=0
r.TextureStreaming=1
r.Streaming.PoolSize=3072
r.Streaming.LimitPoolSizeToVRAM=1
[ConsoleVariables]
AllowAsyncRenderThreadUpdates=1
AllowAsyncRenderThreadUpdatesDuringGamethreadUpdates=1
AllowAsyncRenderThreadUpdatesEditor=1
Uwaga - przed wprowadzeniem zmian zalecamy stworzenie kopii zapasowej oryginalnego pliku. I na koniec porada dotycząca tylko posiadaczy kart Nvidia - należy ustawić w panelu Nvidii (zakładka Global 3D settings) rozmiar pamięci cache dla shaderów na 10 GB.
Komentarze pod wpisem sugerują, że czyni on niemal cuda i w stosunkowo prosty sposób pozwala odzyskać radość z gry. Wielu użytkowników pisze, że próbowali wielu innych porad z internetu i dopiero ta konkretna pozwoliła im rozwiązać problemy. Natomiast ciągle otwartym pozostaje pytanie - skoro rozwiązanie problemu jest tak proste, że może je zaaplikować każdy, to czemu trudności się w ogóle pojawiły i kiedy producent gry zaoferuje w końcu oficjalną łatkę.