Helldivers 2 - reżyser gry o szczegółach sukcesu
Jedna z największych niespodzianek pierwszego półrocza nie przestaje się rozwijać. W międzyczasie reżyser gry i założyciel Arrowhead Game Studios zdradził nam kilka szczegółów na temat wydarzeń za kulisami Helldivers 2.
Wielkimi krokami zbliża się koniec pierwszego półrocza 2024 roku. Za nami miesiące pełne głośnych premier, zaskakujących hitów i kontrowersji. Większość osób kojarzyć będzie początek tego roku z Helldivers 2 oraz Palworld. Dwie bardzo różne od siebie produkcje podbiły na chwilę cały rynek i przez kilka tygodni gracze zdawali się mówić tylko o nich.
Hype oczywiście z czasem opadł, a w przypadku Palworld, zainteresowanie znacząco zmalało. Helldivers 2 jednak to produkcja, która od początku była promowana jako live-service i rozwijać będzie się bez wątpienia jeszcze przez długie lata. Chociaż statystyki na Steamie również zmalały, a niektóre aktualizacje wzbudziły pewne wątpliwości wśród graczy, sequel utrzymuje się wśród najpopularniejszych gier platformy Valve.
Dodatkowy kontekst dla tego sukcesu zapewnił ostatnio Johan Pilestedt, którego wielu fanów Helldivers 2 może kojarzyć z jego licznych wypowiedzi na Twitterze. Jest on założycielem Arrowhead Game Studios, którego zastąpił niedawno na stanowisku CEO Shams Jorjani. Pilestedt podczas konferencji Nordic Game opowiadał szczegóły o procesie produkcji Helldivers 2.
Dowiedzieliśmy się między innymi, że rekord graczy online na obu platformach wynosi aktualnie 750 tysięcy użytkowników. Dla wielu osób nie będzie to prawdopodobnie aż takim zaskoczeniem, bowiem Helldivers 2 cały czas wyświetla liczbę aktywnych osób na PC i PlayStation 5. Liczba ta wciąż robi wrażenie i jest doskonałym świadectwem tego, jak ogromny sukces udało się osiągnąć Arrowhead Game Studios.
Wywnioskować można z tego również, że wersja na PC cieszy się nieco większą popularnością. Rekord graczy online na Steamie wynosi ponad 458 tysięcy. Jeżeli w tym momencie padł wspomniany przez Pilestedta rekord, oznaczałoby to, że na PS5 zalogowanych było niecałe 300 tysięcy osób. Społeczność na platformie Valve zdaje się więc nieco liczniejsza.
Pilestedt potwierdził również to, co widać było gołym okiem w materiałach promocyjnych. Helldivers 2 otrzymało znacznie większy budżet od swojego poprzednika, a liczba zatrudnionych w Arrowhead Game Studios deweloperów wzrosła z 30 do ponad 100. Sequel powstawał łącznie aż przez osiem lat, ale jak można wywnioskować po wypowiedzi reżysera gry, warto było poświęcić na ten tytuł tyle czasu.