GTA 6 pojawi się na PC wcześniej, niż sądzimy? Wymowne słowa szefa Take-Two
GTA 5 zadebiutowało najpierw na konsolach. Posiadacze pecetów musieli na premierę tej gry poczekać blisko półtora roku. Czy z GTA 6 będzie inaczej? Słowa Straussa Zelnicka, prezesa Take-Two Interactive, wlały nieco nadziei...
GTA 6 to gra, która rozgrzewa miliony graczy na całym świecie. Już teraz można pokusić się o stwierdzenie, że tytuł pobije wszelkie sprzedażowe rekordy, podobnie jak rekordy bił oficjalny zwiastun z gry wyświetlony na platformie YouTube ponad 200 milionów razy.
Choć data debiutu GTA 6 nie została jeszcze potwierdzona, wiemy, że jeśli nie pojawią się jakieś niechciane nadprogramowe opóźnienia, to kolejna odsłona z kultowej serii od Rockstar Games zaliczy swoją premierę w końcówce 2025 roku. Oczywiście dzieło na początku zagości tylko na konsolach PlayStation i Xbox Series X/S.
Uzbroić w cierpliwość będą musieli się posiadacze platformy PC, podobnie jak w przypadku premiery GTA 5. Ostatnia część GTA debiutowała w połowie września 2013 roku - na pecetach pojawiła się dopiero w kwietniu 2015 roku. Oczywiście GTA 6 tak, czy inaczej zadebiutuje na komputerach. Pytanie tylko, jak długo będziemy musieli na tę grę poczekać.
Optymistyczne słowa powiedział Strauss Zelnick, szef Take-Two Interactive. W rozmowie z inwestorami przyznał, że PC to platforma notująca duże wzrosty i nie sposób pominąć jej wpływu na obecnie kształtujący się sektor rozrywkowy w postaci gier wideo. "Wsparcie platformy PC nie jest dla nas niczym skomplikowanym" - skwitował.
Ciężko jednak zwiastować, czy to oznacza szybszą premierę GTA 6 na PC. Swego czasu były deweloper Rockstar Games, Mike York, wyjaśnił na jakich zasadach funkcjonuje branża gier wideo. Dużym producentom zależy priorytetowo na tym, by swój produkt dopieścić najpierw na konsolach. Dopiero potem twórcy myślą o wydaniu gry na komputerach.
Pecety oferują w założeniu większą wydajność niż konsole. Ponadto komputery są zróżnicowane pod względem podzespołów. Jest to ogromny poligon doświadczalny dla deweloperów, by zoptymalizować grę na wielu konfigurowalnych jednostkach. Ponadto platforma PC jest w stanie wydobyć z siebie więcej, przez co twórcy mogą zaimplementować na nich znacznie szczegółowszą grafikę, animacje czy modele.