GTA 6 "nie pójdzie" na milionach urządzeń? Gracze pełni obaw i rozterek

Ogrom detali, płynne animacje, realizm na gargantuicznym poziomie i duży rozległy otwarty świat. Prawdopodobnie wszystkie te elementy i czynniki spotkamy w GTA 6. Podczas gdy jedni nadal nie mogą wyjść z potężnego pozytywnego wrażenia odnośnie zwiastuna nadchodzącej produkcji od Rockstar Games, inni zdążyli wyrazić już swoje ogromne obawy...

... a jak nie wiadomo o co chodzi, to w tym przypadku chodzi o wymagania tytułu, który na konsolach najnowszej generacji, czyli Xbox Series X/S oraz PlayStation 5, ma pojawić się już w 2025 roku. Trailer GTA 6, który od kilku dni rozgrzewa internautów, syci również licznymi obawami i wątpliwościami.

Reklama

Na krótkim klipie widzimy urywki prawdopodobnie olbrzymiego świata, jaki udało się zaprojektować deweloperom z Rockstar. Przecieki w tym aspekcie są zgodne - otrzymamy dwa razy większą mapę niż tą, którą mogliśmy eksplorować w GTA 5. Zwiastun kipi ogromną liczbą detali, ulice i plaże wypełnione są ludźmi, a animacje utrzymane są na bardzo wysokim poziomie. GTA 6 po prostu musi mieć bardzo wysokie wymagania sprzętowe.

I tego najbardziej obawiają się... w szczególności posiadacze mniej wydajnej next-genowej konsoli Microsoftu, czyli wariantu Xbox Series S. Na Reddicie pojawił się bardzo ciekawy wątek, w którym sporo osób jednoznacznie przyznało, że Rockstar w tej kwestii będzie musiał iść na pewne kompromisy.

Z tym wpisem zbieżna była praktycznie większość wpisów pojawiających się pod tematem. Użytkownicy słusznie zauważyli także, że między Xboxem Series S, a Series X oraz PlayStation 5 może być bardzo duża różnica w jakości graficznej w przypadku GTA 6.

Warto też dodać, że Xbox Series S już teraz jest problematyczną dla deweloperów konsolą. Twórcy Baldur’s Gate 3 musieli odłożyć premierę tego tytułu na sprzęcie od Microsoftu, bo napotkali spore problemy związane z trybem współpracy na dzielonym ekranie na tejże konsoli.

Natomiast jeszcze przed premierą hitowego jak się okazało Alan Wake’a 2 dyrektor Remedy Entertainment przyznał, że producentom gry trudno było zoptymalizować tytuł pod Xboxa Series S z uwagi na znacznie niższą wydajność karty graficznej znajdującej się na pokładzie tego urządzenia (w porównaniu do PS5 i Series X).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GTA 6 | Rockstar Games
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy