Gracz stracił zakupione gry przez przepisy GDPR

​W związku z artykułem 5.1 ustawy The General Data Protection Regulation (dalej GDPR), dotyczącym czasu, w jakim należy przechowywać dane osobowe, wydawcy mogą kasować konta graczy wraz z całą zawartością.

Taka niespodzianka spotkała norweskiego gracza. Tor opowiedział swoją historię, z której wynika, że zrobił sobie roczną przerwę od grania. Sprzedał swój gamingowy PC i przez okres 12 miesięcy smartfon był jednym "komputerem", którego używał. Po upływie roku postanowił jednak wrócić do grania, kupił nowy PC i spróbował zalogować się do swojego ubisoftowego konta.

Okazało się, że stracił do niego dostęp, a próby resetowania hasła nie przynosiły rezultatu. Może nie byłoby w tym nic strasznego, gdyby nie to, że do konta przypisane były gry, o łącznej wartości kilkuset dolarów. Norweg skontaktował się z Ubisoftem i został zapewniony, że korporacja nie kasuje kont, a już na pewno nie takich, na których znajdują się gry.

Reklama

Mimo tego Tor obstawiał przy swoim i zapewniał, że utracił dostęp do swoich danych. W końcu Ubisoft przyznał, że konto jest skasowane i nie da się go przywrócić. Na swojej skrzynce pocztowej, w zakładce SPAM, Tor znalazł tylko jedno ostrzeżenie, które mówiło, że brak aktywności będzie skutkowało skasowaniem konta. Norweg ponownie skontaktował się z Ubisoftem, gdzie usłyszał, że jeśli konto jest zamknięte, to nie ma możliwości odzyskania go.

Przechowywanie danych osobowych a brak aktywności na koncie

Niestety sprawa jest przegrana, bo cała operacja jest zgodna z międzynarodowymi warunkami świadczenia usługi, na którą musi zgodzić się każdy, kto zakłada konto w Ubisofcie. Francuzi nie są zresztą odosobnionym przypadkiem. Większość korporacji ma podobny zapis w swoich dokumentach.

Ubisoft wyznał ponadto, że tego typu działania są wymuszane przez europejskie regulacje dotyczące ochrony danych osobowych. Firma nie może przechowywać danych dłużej, niż jest to konieczne, a brak aktywności użytkownika na koncie jest jednym powodów, dla których odpowiednie działania muszą zostać podjęte. Pozostaje tylko od czas do czasu logować się na wszystkie swoje gamingowe konta.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama