GeForce RTX 4090 uruchomi nowego Golluma w 48 klatkach z 4K i ray-tracingiem
Jutro pojawi się gra The Lord of the Rings: Gollum. Nvidia zapowiada, że ich topowa karta graficzna nie będzie miała większych problemów z poradzeniem sobie z tym tytułem.
The Lord of the Rings: Gollum będzie miał pełne wsparcie dla technologii ray tracingu, szczególnie w trosce o realistyczne odbicia oraz cienie, a oprócz tego pojawi się w niej wsparcie dla DLSS 3. Nvidia zapowiada, że ich topowa karta graficzna, RTX 4090 będzie w stanie wyświetlić w grze 48 klatek na sekundę przy uruchomionym natywnym 4K oraz ray tracingu. Druga w kolejności pod względem wydajności karta, RTX 4080, wyświetli w grze średnio 30 klatek na sekundę - również w natywnej rozdzielczości 4K oraz z włączonym ray tracingiem.
Gracze pecetowi będą musieli jednak uruchomić DLSS 2 (lub najlepiej DLSS 3) by w pełni cieszyć się płynnym klatkażem przy rozdzielczości 4K. Nvidia udostępniła wyniki testów gry na ich najbardziej wydajnych kartach graficznych, jednak trzeba brać poprawkę na to, że przy ich wykonywaniu DLSS 3 Super Resolution było ustawione w trybie Wydajności.
Jeśli więc planujecie grać z aktywnym trybem Jakości, musicie się liczyć z gorszymi wynikami. Tak więc, w trybie Wydajności gra osiągała na karcie RTX 4090 nawet do 170 klatek na sekundę, a na modelu 4080 - nieco ponad 123 klatki. Najsłabsza w testach Nvidii karta 4070 “wykręciła" 79 klatek.
The Lord of the Rings: Gollum to przygodowa gra akcji studia Daedalic Entertainment. Wcielimy się w niej w rolę Smeagola, który powoli zmienia się w tytułowego Golluma. Akcja dzieje się pomiędzy wydarzeniami z Hobbita a trylogią Władzy Pierścieni. Smeagol jest już po spotkaniu z Bilbo Bagginsem, a teraz szuka skradzionego mu pierścienia. Niestety, jego skarb zawiódł go do Mordoru, gdzie został schwytany przez sługusów Saurona, a my musimy pomóc mu w ucieczce.