Game Pass szkodzi sprzedaży gier? Nawet 80-procentowy spadek na Xboxie

Xbox Game Pass Ultimate
Xbox Game Pass Ultimate123RF/PICSEL
  • Gry w Game Passie mogą tracić do 80% premium sprzedaży na Xboxie, ale subskrypcja może napędzać sprzedaż na innych platformach.
  • Dziennikarz Christopher Dring podkreśla, że korzyści z modelu subskrypcyjnego zależą od typu gry i platformy.
  • W 2024 roku rynek gier w Wielkiej Brytanii spadł o 4,4%, a sprzedaż fizycznych kopii - aż o 35%.

Game Pass a sprzedaż gier - kontrowersje

To liczba, którą często się podaje. Jest mniejsza w przypadku dużych, mainstreamowych premier, ale ogólnie - popatrzcie, jak nisko w rankingach uplasowały się Hellblade 2, Indiana Jones czy nawet Starfield.
napisał Dring na forum InstalBase

Model subskrypcyjny - szansa czy ryzyko?

To trudny rynek, a Game Pass pozwala grom zaistnieć przed szeroką publicznością. Widzimy dane pokazujące, że gracze, którzy przyszli po Call of Duty, korzystają z okazji, by spróbować innych gier dostępnych w Game Passie. To korzyść, której trudno zaprzeczyć.
podkreślił Dring

Zmiany na rynku gier wideo

Czy wiesz, że...

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?