Gry FromSoftware zawsze cieszyły się dużą popularnością i z każdym kolejnym tytułem społeczność rosła. Coraz więcej było fanów speedrunów, graczy rzucających sobie szalone wyzwania i nagrywających materiały na YouTube.
Wokół gier FromSoftware powstał dodatkowo gatunek "souls-like", a w oczekiwaniu na kolejne gry dewelopera fani mogli cieszyć się pomysłami innych, często równie kreatywnych twórców.
Mimo solidnej sprzedaży poprzednich gier i popularności oryginalnych Soulsów, Elden Ring przerósł oczekiwania całej branży. Gra przez parę miesięcy utrzymywała się wśród najpopularniejszych produkcji Steama, sprzedała ponad 16 milionów kopii i FromSoftware udało się wreszcie kupić również serca bardziej casualowych graczy.
Elden Ring - galeria z gry






























Naturalną koleją rzeczy jest fakt, że kiedy większość nowych fanów Soulsów skończyła swoją przygodę z Elden Ring, zaczęła zastanawiać się nad nadrobieniem zaległości.
Jednym z najpopularniejszych tytułów FromSoftware jest Bloodborne, wciąż dostępny wyłącznie w oryginalnej wersji na PlayStation 4. Gracze od lat prosili w rezultacie o odświeżoną wersję gry na PlayStation 5 i najlepiej port na PC, żeby otworzyć ten tytuł na większą grupę graczy.
Według informacji Jeffa Grubba remaster niestety prędko nie trafi do sprzedaży. FromSoftware stworzyło podobno swoją grę w ten sposób, że nie może po prostu oddać portu lub remastera w ręce innego studia. Deweloperzy zaznajomieni z kodem musieliby pracować ramię w ramię ze studiem odpowiedzialnym za remaster, a aktualnie nie mają na to czasu.