Elden Ring sprzedał już ponad 16 milionów kopii

​Nowy raport finansowy Bandai Namco pozwolił graczom po raz kolejny zdać sobie sprawę z rozmiaru sukcesu Elden Ring, autorem historii której jest sam George R. R. Martin, twórca serii "Gra o tron". Ostatnia produkcja FromSoftware sprzedała 16,6 miliona sztuk w zaledwie cztery miesiące.

O Elden Ringu mówiło się w tym roku bardzo dużo. FromSoftware teoretycznie tworzy single player, ale ich żywotność znacznie przekracza inne produkcje pokroju Uncharted czy Spider-Mana. Rozwinięty jest aspekt PvP, społeczność speedrunnerów spędza długie miesiące w każdej nowej odsłonie, a sam poziom trudności sprawia, że większość graczy będzie potrzebowała więcej czasu na zobaczenie wszystkich bossów.

Reklama

Temat Elden Ring w ostatnich tygodniach nieco przycichł. Speedrunnerzy mają za sobą większość rekordów, modderzy pracują nad dłuższymi projektami, a media zajmują się zbliżającymi się premierami i popularnymi ostatnio produkcjami. Jeżeli ktoś zapomniał jednak, jak dużym sukcesem jest Elden Ring, przypomina o tym najnowszy raport finansowy Bandai Namco.

Ostatni kwartał fiskalny dobiegł końca w czerwcu 2022 roku. W tym momencie Elden Ring miał na swoim koncie 16,6 miliona sprzedanych sztuk. Od poprzedniego raportu finansowego udało się w rezultacie sprzedać 3,2 miliona, co pozwoliło Bandai Namco zaliczyć kwartał lepszy o 54,5% względem tego samego okresu w 2021 roku.

Dla kontekstu, cała seria Dark Souls ma łączną sprzedać w wysokości 27 milionów sztuk, a Sekiro: Shadows Die Twice, poprzednia gra FromSoftware, sprzedała 5 milionów kopii.

Jest to nie tylko ogromny sukces finansowy i jeszcze większy boost do reputacji FromSoftware, ale również potencjalnie szansa na otworzenie tego gatunku na znacznie większą liczbę graczy.

Elden Ring zapewnił dużo więcej swobody graczom i pozwolił nawet bardziej casualowym fanom Action RPG spróbować swoich sił w tytule uchodzącym za bardziej hardcore’owy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Elden Ring | FromSoftware
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy