Film Gran Turismo zbiera jak na razie mieszane opinie i recenzje
Oczy fanów wyścigowej serii gier wideo Gran Turismo oraz kinomaniaków lubujących się w dramatach sportowych skierowane są w stronę głośnej premiery, która już lada moment zapuka do wszystkich kin na całym świecie. W sieci pojawiły się już pierwsze recenzje filmowego Gran Turismo. Jest nieźle, choć nie rewelacyjnie.
Gran Turismo to jeden z najbardziej legendarnych symulatorów wyścigów samochodowych. Pierwsza odsłona cyklu trafiła na rynek w 1997 roku i sprzedała się w liczbie ponad 10 milionów egzemplarzy na konsoli PlayStation. Z czasem powstawały kolejne gry dedykowane coraz nowocześniejszym sprzętom od Sony.
Najświeższy tytuł z serii to Gran Turismo 7 wypuszczony przez Polyphony Digital we współpracy z Sony Interactive Entertainment w marcu ubiegłego roku. W tym przypadku mamy już do czynienia z bardzo ambitnym symulatorem z zaawansowanymi mechanikami w rozgrywce i oprawą wizualną momentami ocierającą się o fotorealizm.
Cała seria Gran Turismo zyskała sobie ogromne grono zwolenników przez te ponad 25 lat istnienia na rynku. Nic dziwnego, że film o tym samym tytule w reżyserii Neilla Blomkampa również wzbudza zainteresowanie wielu. Produkcja pojawi się w kinach już 11 sierpnia.
Filmowa opowieść Gran Turismo koncentruje się na postaci nastoletniego Janna Mardenborougha, zapalonego gracza wspomnianej serii, który dzięki niezwykłym umiejętnościom został profesjonalnym zawodowym kierowcą wyścigowym z dużymi sukcesami.
Gran Turismo oficjalnie jeszcze nie zadebiutowało, ale już w Internecie gdzieniegdzie pojawiły się recenzje tego filmu. Póki co mamy do czynienia z dosyć ambiwalentnymi ocenami. W branżowym serwisie Rotten Tomatoes kinomatograficzne dzieło posiada aktualnie notę na poziomie 61%, co jest dosyć przeciętnym wynikiem.
Opinie na Metacriticu nie odbiegają od nich znacząco. W tym przypadku krytycy przyznali średnio 45/100 punktów temu dramatowi sportowemu. Sytuacja jest nieco odmienna na IDMB.com. Tutaj Gran Turismo może (w momencie pisania materiału) pochwalić się średnią not na poziomie 7/10 (na ponad 1000 recenzji).
Film pochwalił z kolei inny krytyk, Joshua Starnes z VitalThrills, pisząc: "Pewna siebie i kompetentna adaptacja popularnej gry wyścigowej Neilla Blomkampa to 100-minutowa reklama firmy Sony, która wciąż ma więcej pod maską, niż można by się spodziewać".