Reklama

​Fani Minecrafta oburzeni na twórców gry, bo ci chcą ingerować w prywatność

Łaska gracza na pstrym koniu jeździ. W ostatnim czasie wszyscy zwolennicy gry Minecraft mieli na początku sporo powodów do radości, by finalnie wyrażać ogromną wściekłość na producentów gry z Mojang.

Przybliżmy jednak nieco kontekst całej sytuacji. Dosłownie kilkanaście dni temu Mojang poinformował, że Minecraft nigdy nie będzie uczestniczył w rynku tokenów NFT. Deweloperzy jednoznacznie przyznali, że technologia ta nie jest zgodna z polityką funkcjonowania gry.

Fani gry licznie poparli Mojang w tych deklaracjach, a sama decyzja producentów spotkała się z szerokim uznaniem. Teraz jednak nad deweloperami pojawiło się sporo ciemnych chmur, a wszystko to za sprawą innej, według wielu - gorszej decyzji, która silnie ingerować chce w prywatność graczy.

Reklama

SaveMinecraft, czyli kampania uderzająca w producentów popularnego Minecrafta

Mojang Studio wyraziło chęć ingerencji w prywatne serwery użytkowników gry. Deweloperzy chcą "otwarcia" serwerów, tak by mogli je moderować i blokować konta graczy. Producenci kierują się w tym przypadku bezpieczeństwem i chęcią wprowadzania porządku i kontroli nad grą.

Inne zdanie ma z kolei społeczność graczy, która wystartowała właśnie z kampanią o nazwie "SaveMinecraft", a ta cieszy się w mediach społecznościowych ogromnym uznaniem. Gracze nie są zadowoleni z prób wdrażania nowych reguł i polityki. Deweloperom Minecrafta zarzuca się chęć zbyt silnej ingerencji i brak poczucia prywatności przez graczy na ich własnych serwerach.

Nic jednak nie wskazuje na to, by Mojang Studio zmieniło zdanie w swojej decyzji. Liczne protesty i apele graczy nie spotykają się póki co z odpowiedzią ze strony producentów. "Rodzaj zachowania, który spowoduje, że zostaniesz zbanowany to mowa nienawiści, zastraszanie, nękanie, nagabywanie seksualne lub grożenie innym" - możemy przeczytać w oficjalnym FAQ na stronie gry.

Czy producenci pozostaną nieugięci, czy może jednak gracze po raz kolejny udowodnią swoją siłę?

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy