Factorio: Twórcy zrewolucjonizowali tworzenie map. Gra zyskała nowe światy

Nadchodzące rozszerzenie do Factorio - Space Age - i aktualizacja do wersji 2.0 oznacza spore zmiany. Zespół Wube Software doprowadził do niemałej rewolucji w wielu mechanikach gry.

Ostatnia seria wpisów na blogu dewelopera opisuje pomysł stojący za generowaniem map i opisuje najnowsze zmiany. Ich celem była możliwość tworzenia nowych terenów i światów, których wymagała nadchodząca podróż w kosmos.

Aktualna wersja gry, oparta na pojedynczym świecie potrzebuje stosunkowo łatwego zestawu funkcji do wygenerowania mapy, która zwykle przypomina Ziemię. Dodanie nowych światów oznacza nowe funkcje, takie jak różne wysokości, kaniony, zbiorniki z lawą i wulkany. 90% procent silnika odpowiedzialnego za generowanie zniekształceń terenu zostało więc przepisanych od nowa.

Reklama

Cały poziom skomplikowania zaczyna być bardzo wyraźny kiedy porówna się mapy wysokości w normalnym świecie Factorio z jedną z nowych map, na przykład Vulcanus. Zwykła mapa ma co najwyżej kilka niewielkich wierzchołków i kilka jezior lub oceanów. Natomiast Vulcanus jest w porównaniu do niej dużo bardziej skomplikowany, upstrzony szczytami i dolinami, siatką kanałów i innymi przeszkodami terenowymi. To pokazuje jak bardzo nadchodzące aktualizacje zmienią rozgrywkę w Factorio. Nie chodzi o same róznice wysokości, ale też znacznie więcej typów przeszkód terenowych, które jednocześnie będą mogły służyć jako źródła zasobów.

Wpis na blogu twórców zawiera sporo interesujących porównań map i przykładów tego na czym polega proces tworzenia takiego świata. To spora porcja wiedzy dla każdego zainteresowanego programowaniem, tworzeniem gier i matematyką. Jest też kilka interaktywnych przykładów. Wpis znajdziecie tutaj i tutaj.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nintendo Switch
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy