Dzieci mogą się uczyć, grając na Xboksie. Ciekawy projekt Microsoftu
Microsoft - a dokładnie dział Xbox - ogłosił niezwykle interesujący program kształcenia dla dzieci z wykorzystaniem Xboksów oraz popularnych gier wideo. Do jego powstania użyto bardzo prostej metody.
Inicjatywa wykorzystuje siedem wybranych gier z oferty Game Pass, umożliwiając dzieciom odbycie "immersyjnych podróży edukacyjnych". W praktyce to połączenie rozgrywki z dodatkowym komentarzem audio, opublikowanym na platformie Spotify, mającym na celu poszerzanie wiedzy i rozwijanie nowych umiejętności.
"W życiu nie wszystkiego można nauczyć się w klasie, a każdy uczy się inaczej. Badania dowodzą, że gry wideo mogą mieć znaczący wpływ na rozwój kluczowych umiejętności życiowych u dzieci. Poprzez angażujące i wciągające doświadczenia edukacyjne przyczyniamy się do rozwoju młodych ludzi" - czytamy w oficjalnej informacji prasowej.
Projekt "Beyond Xbox: Field Trips" zaprasza do odkrywania świata gier, łącząc zabawę z edukacyjnym komentarzem audio, który nie tylko wspiera nabywanie konkretnych umiejętności poznawczych, ale przede wszystkim kształtuje takie kompetencje, jak kreatywne myślenie, praca zespołowa i komunikacja.
Jak to działa? Wystarczy włączyć aplikację Spotify na konsoli Xbox i znaleźć w niej "Beyond Xbox: Field Trips", wybrać jeden z siedmiu odcinków dedykowanych danej grze i zacząć słuchać podczas zabawy w dany tytuł. Każdy odcinek trwa 45 minut, a jeśli dziecko woli czytać, może pobrać materiał w formie e-booka ze strony Xboksa.
Poniżej lista przygotowanych odcinków:
- Rozwój myślenia analitycznego i rozwiązywanie problemów poprzez Grounded
- Nauka pracy zespołowej i delegowania zadań za pomocą Sea of Thieves
- Budowanie motywacji i ustalanie priorytetów w PowerWash Simulator
- Wspieranie kreatywności i innowacji dzięki Minecraft
- Koncentracja i determinacja w Microsoft Flight Simulator
- Planowanie i adaptacyjność myślenia z Cities: Skylines
- Rozwój strategicznego myślenia i podejmowanie decyzji w Age of Empires IV
Z tej oryginalnej formy edukacji można skorzystać też w Polsce, ale cały materiał został nagrany w języku angielskim, co zapewni utrudni wielu dzieciom zrozumienie, o czym mowa.
A czego można się dowiedzieć z opracowanego przez Xbox programu nauczynia? Oto przykład z odcinka poświęconego Sea of Thieves:
"Kompas to niezbędne narzędzie każdego żeglarza, składające się z magnetycznej igły obracającej się swobodnie, zawsze wskazującej na północ."
"Kompas działa, ponieważ Ziemia jest jak ogromny magnes z dwoma biegunami - północnym i południowym. W XI wieku ludzie w Chinach i Europie nauczyli się używać magnetycznych kompasów do nawigacji po morzach, odkrywając, że namagnesowany kawałek żelaza unoszący się na wodzie wskazuje kierunek północny."
Więcej informacji o "Beyond Xbox: Field Trips" można znaleźć na oficjalnej stronie Xboksa, na której dostępne są szczegóły projektu oraz rozpiska umiejętności rozwijanych dzięki połączeniu gier z edukacyjnym komentarzem audio.