Doom: Nowa cześć na testach wydajnościowych

Jeżeli zastanawiacie się nad kupnem nowej odsłony kultowej serii Doom, ale zastanawiacie się, którą wersję kupić, lub czy posiadany przez was sprzęt okaże się wystarczający do uruchomienia gry w satysfakcjonującym poziomie detali, to ten materiał powinien wam pomóc.

Premiera dobrze zapowiadanej, nowej odsłony popularnej marki już się odbyła, ale czy Doom mi pójdzie? Na początek oficjalne wymagania, które względem bety nieco się zwiększyły.

Minimalne:

  • Windows: 7/8.1/10 (64-bit)
  • Procesor: Intel Core i5-2400 lub lepszy / AMD FX-8320 lub lepszy
  • RAM: 8 GB
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 670 (2GB) lub lepsza / AMD Radeon HD 7870 (2GB) lub lepsza
  • HDD: 55 GB wolnego miejsca

Rekomendowane:

Reklama
  • Windows: 7/8.1/10 (64-bit)
  • Procesor: Intel Core i7-3770 lub lepszy / AMD FX-8350 lub lepszy
  • RAM: 8 GB
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB) lub lepsza / AMD Radeon R9 290 (4GB) lub lepsza
  • HDD: 55 GB wolnego miejsca

W obu wypadkach niezbędna jest również aktywacja przez Steama. Tyle jeśli chodzi o teorię. A praktyka? Tutaj z pomocą przychodzi rosyjskojęzyczny serwis gamegpu.com, który przeprowadził testy zarówno wersji Alfa jak i Beta. Co ciekawe, w pierwotnej wersji Doom znacznie lepiej działał na kartach AMD:

Do momentu rozpoczęcia betatestów sytuacja GeForce’ów uległa jednak znaczącej poprawie, a Doom działał już na nich równie dobrze co na Radeonach:

Oczywiście warto pamiętać, że to testy wersji Beta, więc sytuacja może się jeszcze nieco zmienić - ale gorzej być nie powinno. Poza tym wykonano je na bardzo wysokich detalach w Full HD, a nie na minimalnych w HD.

A co z CPU? Wygląda na to, że wystarczy w zasadzie dowolny w miarę nowy z obsługą czterech wątków, niezależnie od tego czy będzie to układ AMD czy Intela. I jeszcze jedno. Jeśli nie boisz się obcych alfabetów, na stronie GameGPU są również dostępne wyniki testów przeprowadzonych w wyższych rozdzielczościach. Wystarczy kliknąć tutaj.

Na razie to byłoby na tyle w temacie edycji PC, a jak wygląda porównanie między stacjonarnymi konsolami giganta z Redmond oraz Sony? Żeby nie przedłużać, zaczniemy od razu od filmiku (który najlepiej oglądać na pełnym ekranie, czyli w FullHD i przy 60 Hz):

Wnioski? W zasadzie jest identycznie, choć:

  • na XBO grafika jest w nieco niższej rozdzielczości niż na PS4,
  • na XBO są lepiej wygładzone krawędzie,
  • w paru miejscach widać także różnice w jasności obrazu, ale to poprawia ponoć dostępny już patch na XBO.

Żeby sprawiedliwości stało się zadość, a wy z kolei abyście mieli pełny obraz możliwości każdej z wersji, na koniec dodajemy jeszcze jeden filmik porównawczy:

Żeby nie było - wszystkie trzy platformy generowały obraz w Full HD, choć na pecetach można rzecz jasna wybrać także wyższe rozdzielczości. Na PC wybrana była najlepsza jakość grafiki prócz aberacji chromatycznej oraz rozmycia obrazu (menu z ustawieniami jest pokazane pod koniec filmiku). Opcje te były również  wyłączone na konsolach (bo, Doom na konsolach też ma opcje zmiany ustawień grafiki, choć nie tak bogate jak na pecetach).

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Doom
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy