Disney inwestuje w gry wideo. Zatrudnia pracowników Blizzarda i Ubisoftu

Disney podkręca swoje zaangażowanie w przemysł gier wideo, angażując do swojego zespołu zarządzającego weteranów z takich firm jak Blizzard i Ubisoft. Firma podniosła także rangę niektórych swoich pracowników w ramach Disney Games, co świadczy o zwiększonym zainteresowaniem tym rynkiem.

To posunięcie ma miejsce niedługo po tym, jak Disney ogłosił partnerstwo z Epic Games, które ma na celu stworzenie bogatego w treści uniwersum gier (i nie tylko), wiążącego się z Fortnite. To uniwersum ma zaoferować użytkownikom możliwość "grania, oglądania, robienia zakupów i angażowania się" w światy Disneya, Pixara, Marvela, "Gwiezdnych Wojen" i "Avatara". Wizja ta przypomina cyfrowy park rozrywki, który oferuje nie tylko gry, ale również wirtualne doświadczenia i produkty związane z ulubionymi produkcjami i postaciami.

Reklama

Disney wzmocnił swój zespół o Raya Gresko, wcześniej pracującego jako dyrektor ds. rozwoju w Blizzardzie. W zespole tym miał duży wpływ na sukces World of Warcraft, jednej z najbardziej dochodowych gier MMO. W Disneyu zajmie stanowisko starszego wiceprezesa ds. produktu i rozwoju. Będzie współpracował z Epic Games przy tworzeniu wspomnianego uniwersum (czy też raczej multiwersum). Gresko wnosi ze sobą doświadczenie zdobyte przy tworzeniu Overwatch, dynamicznej strzelanki zespołowej, oraz przy opracowaniu wczesnego prototypu Hearthstone, popularnej cyfrowej karcianki. Podczas swojej kariery pracował także w LucasArts nad klasycznymi tytułami Star Wars.

Bjorn Tornqvist, dołączając do Disneya jako wiceprezes ds. technologii, wniesie blisko dwie dekady doświadczenia zdobytego w Ubisofcie, gdzie m.in. przewodził globalnym zespołom pracującym nad technologią Scalar i multiplayerem w The Division. Tornqvist był również zaangażowany w rozwój technologii streamingu i modułu sieciowego w Just Dance Now. To dzięki niemu gracze mogą do dziś ćwiczyć taneczne choreografie z wykorzystaniem smartfonów.

Na uwagę zasługują również awanse wewnątrz firmy. Jay Ong po prawie dekadzie przywództwa nad Marvel Games będzie nadzorował globalne licencjonowanie gier Disneya, obejmujące wszystkie kluczowe marki. Jego miejsce jako szefa Marvel Games zajmie Haluk Mentes. Ong, który skupiał się na produkcji gier AAA osadzonych w uniwersum Marvela, teraz będzie współpracował z zewnętrznymi deweloperami nad nowymi grami.

Z Gresko, Tornqvistem i Ongiem na czele, pod kierownictwem Seana Shoptawa, Disney Games wydaje się być gotowy do tworzenia gier wideo z najwyższej półki. Jak zauważa Tasia Filippatos, prezes działu produktów konsumenckich Disneya, strategia ta świadczy o silnych aspiracjach firmy na tym rynku.

Zdaniem ekspertów branżowych, włączenie do zespołu znanych osobistości z Blizzarda i Ubisoftu w połączeniu z wewnętrznymi talentami może okazać się decydującym czynnikiem w dążeniu Disneya do dominacji w branży gier. Doświadczenie Gresko w tworzeniu przełomowych gier, technologiczna perspektywa Tornqvista i zdolności licencyjne Onga stanowią mocne fundamenty dla realizacji ambitnych celów Disneya.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Disney | Blizzard | Ubisoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy