Diablo 4 jak gra mobilna? Gracze negatywnie o endgamie action RPG Blizzarda
Czwarty sezon Diablo 4 mógł przynieść grze bardzo wiele cennych zmian, ale nie oznacza to koniec wątpliwości. Niektórzy porównują aktualnie popularne ARPG do gry mobilnej.
Diablo 4 w oczach większości graczy znajduje się aktualnie w najlepszym stanie w swojej krótkiej historii. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Blizzard zrezygnował z wzbogacania gry o kolejne nowości i zamiast tego skupił się na usprawnieniach. Dostaliśmy w rezultacie mnóstwo zmian, kilka nowych systemów i prostą mechanikę sezonową, której nie poświęcono dużo czasu.
Aktualizacja mimo wszystko spotkała się ze sporym entuzjazmem ze strony fanów. Diablo 4 zdaje się wreszcie oferować sensowny gameplay loop otoczony przejrzystymi, bardziej zaawansowanymi mechanikami odpowiedzialnymi za rozwój postaci. Wreszcie rozwiązano również częściowo doskwierające grze od premiery problemy pokroju ograniczonego miejsca w ekwipunku czy magazynie.
Kiedy ekscytacja już jednak opadła i przyszedł czas na rozmyślanie na temat przyszłości Diablo 4 pojawiło się z powrotem sporo krytyki. Jeden z użytkowników Reddita poddał niedawno pod wątpliwość Pit, jedną z kluczowych aktywności endgame’u. Mimo licznych podobieństw Pitu do Greater Riftów z Diablo 3 nowa aktywność nie zbiera wielu pochwał.
W komentarzach trwa w rezultacie dyskusja o tym, dlaczego Greater Rifty były przyjemniejsze od Pitów. Ich cel jest bowiem dokładnie taki sam - musimy zabić konkretną liczbę potworów, a potem pokonać czyhającego na końcu bossa. Jeżeli dokonamy tego w wyznaczonym czasie, dostajemy cenne nagrody i szansę na wejście na wyższy poziom. Mamy więc źródło silnych przedmiotów i motywację do ciągłego rozwoju postaci.
Jeden z popularnych komentarzy sugeruje, że powodem może być główny powód, dlaczego wszyscy biorą udział w Picie - walutę do Masterworkingu. Diablo 4 porównano w rezultacie do gry mobilnej, gdzie zamiast cieszyć się tym, co sprawia nam przyjemność, grindujemy różne aktywności po konkretne waluty, które pozwalają dalej wzmacniać postać. Wewnątrz produkcji AAA na PC i konsole mamy więc typowe rozwiązania z produkcji mobilnych.